پربازدیدترین اخبار پربازدیدترین اخبار

دکتر بت شکن در مراسم معارفه احمدی مدیر شعب آذربایجان شرقی:

موفقیت های استان ناشی از مدیریت خوب و رعایت شایسته سالاری است

مراسم معارفه مدیر شعب جدید مدیریت آذربایجان شرقی با حضور دکتر بت شکن مدیرعامل بانک و مرتضایی عضو هیات مدیره برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی مدیریت آذربایجان‌شرقی، در این نشست که مدیران امور حراست و استان‌ها و بازاریابی، رؤسای ادارات کل امور مدیریت‌ها و شعب استان تهران، حوزه مدیریت، مدیریت‌ها و شعب استان‌ها، معاون استاندار و تعدادی از مدیران استان حضور داشتند، دکتر محمدهاشم بت‌شکن مدیرعامل بانک از زحمات جوادیان رییس اداره‌کل امور مدیریت‌های شعب استان‌ها و مدیر سابق مدیریت که رشد منابع 90 درصدی را در طول دوران تصدی مدیریت استان به‌ثبت رساند، قدردانی کرد.
وی این موفقیت‌ها را ناشی از مدیریت خوب و رعایت اصل شایسته‌سالاری در استان دانست و افزود: بانک با رویکردی مشخص سعی می‌کند در زنجیره مدیریتی، مدیریت را در اختیار یک فرد شایسته قرار دهد تا همان مسیر رشد و تعالی قبلی ادامه یابد.
مدیرعامل بانک با تبریک به احمدی، انتصاب وی را براساس شایسته‌محوری دانست و از تمام کارکنان استان خواست با حداکثر توان خود مدیر جدید را یاری کنند.
دکتر بت‌شکن گفت: بانک مسکن از حیث مانده تسهیلات به‌عنوان بزرگ‌ترین و مردمی‌ترین بانک در کشور سعی می‌کند این جایگاه را ارتقا بخشد. این افتخار و توانمندی یک پرتفوی تسهیلاتی برای بانک ایجاد کرده که مستحکم‌ترین پرتفوی تسهیلاتی کشور است که تسهیلات خرد و وثیقه سهل‌البیع شهری را دارد.
 وی، بانک مسکن را بانکی دولتی با رویکردی توسعه‌ای با 76 سال سابقه خدمت به مردم و اقشار متوسط جامعه معرفی کرد و افزود: بانک مسکن تنها بانکی است که از سیاست‌های حاکمیت دولت در بخش مسکن پشتیبانی کرده و نمونه‌ آن طرح ملی مسکن مهر است. همچنین بانک مسکن تنها بانکی است که توانست دولت را یاری کرده و نسبت‌به تامین مالی دومیلیون و 300 هزار واحد در قالب طرح مسکن مهر در کشور اقدام کند.
مدیرعامل بانک با اشاره به این‌که هیچ نهاد مالی، بزرگ‌تر از بانک مسکن در شرایط فعلی کشور برای تامین مالی مسکن وجود ندارد، همراهی استاندار و مسوولان ادارات استان با بانک مسکن را برای رفع مشکلات طرح مسکن مهر خواستار شد.
دکتر بت‌شکن خطاب به مشتریان و کارکنان بانک گفت: بانک مسکن بانکی تخصصی بوده و هنر مدیریتی رؤسای شعب و کارکنان بانک مسکن این است که مشتریان تسهیلات گیرنده را به مشتریان وفادار بانک تبدیل کنند. اگر ظرفیت‌های IT بانک در سپرده‌ها و تسهیلات به‌شکلی تنظیم شود که مشتری برای اخذ خدمات بانکی به بانک دیگری مراجعه نکند، در وفادارسازی مشتری موفق خواهیم بود.
وی ادامه داد: رییس شعبه باید بازاریابی ماهر باشد تا بتواند ضمن صحبت با مشتری، نیازهای وی را برآورده کرده و با احترام به مشتری، بانک را به وی معرفی کند.
مدیرعامل با بیان این‌که بانک مسکن در خدمت مشتریان حقوقی ازجمله انبوه‌سازان و شرکت‌های ساختمانی و پیمانکاران است، اظهار داشت: یکی از خواست‌های ما از این مشتریان این است که علاوه بر مشتری تسهیلاتی، باید مشتری کامل بانک باشند و تمام مراودات بانکی و منابع خود را نزد بانک مسکن حفظ کنند تا بتوانیم با یک حالت برد ـ برد به فعالیت خود ادامه دهیم.
در ادامه این نشست یوسف مرتضایی، عضو هیات‌مدیره با ‌تشریح عملکرد جوادیان، بر لزوم ادامه خدمت وی در ادارات مرکزی در تهران اشاره کرد و ضمن برشمردن برخی از خصوصیات احمدی مدیر جدید شعب استان، وی را فردی شایسته برای مدیریت این استان دانست و از تمام کارکنان خواست تا با همراهی وی، استان را مانند گذشته پیش ببرند.
مرتضایی از تحقق 50 درصدی اهداف تعیین‌شده برای فروش اقساطی مسکن مهر خبر داد و عوامل بیرونی و زیرساختی را در تسریع تحقق 50 درصد بعدی در این خصوص مؤثر دانست.
وی افزود: مطابق دستورالعمل بانک مرکزی، پرداخت تسهیلات به پروژه‌های نیمه‌تمام مسکن مهر فقط از محل وصول اقساط پروژه‌های فروش اقساطی شده مسکن مهر خواهد بود.
وی عملکرد استان را در جذب منابع، بسیار عالی خواند و افزود: خوشبختانه فرهنگ جذب منابع در استان نهادینه شده و امیدوارم کارکنان مدیریت آذربایجان‌شرقی در تحقق اهداف سال 94 نیز مانند سال 93 موفق عمل کنند.
در ادامه، محمدحسین جوادیان مدیر سابق استان گزارشی از اقدامات انجام‌یافته در دوران تصدی مدیریت آذربایجان‌شرقی ارایه داد و از تمام همکارانی که در سال‌های گذشته برای پیشرفت استان تلاش کردهاند، قدردانی کرده و برای احمدی مدیر شعب جدید استان آرزوی موفقیت کرد.
همچنین مهدی احمدی مدیر جدید شعب آذربایجان‌شرقی نیز گفت: خوشبختانه زیرساخت‌های لازم برای رشد و تعالی در استان فراهم شده و بسترها آماده است تا اهداف تعیین‌شده را با کمک تمام همکاران پرتلاش در استان محقق کنیم.
وی توجه ویژه به منابع انسانی، ایجاد روحیه شادابی و نشاط بین کارکنان، شایسته‌سالاری، طراحی سیستم هوشمند و هدفمند تشویق وتنبیه با رعایت تشویق حداکثری و تنبیه حداقلی، توجه ویژه به مقوله آموزش با هدف نخبه‌پروری، تمرکز بیشتر بر فعالیت‌های مربوط به بخش ساختمان و مسکن، خدمات کارمزدمحوری و رعایت بهداشت اعتباری را از مهم‌ترین برنامه‌های کاری خود در استان برشمرد.
وصول مطالبات غیرجاری، کاهش NPL و تنظیم نسبت مصارف به منابع، کنترل و نظارتاستفاده از راهکارهای موجود به‌منظور وصول مطالبات، تعامل سازنده با مقامات استانی و دستگاه‌های اجرایی استان در راستای اهداف بانک، توجه خاص به بازاریابی، بالا بردن سرعت و خدمات به مشتریان، جذب منابع ارزان‌قیمت، کاهش نرخ تمام‌شده پول و هدفمندسازی نحوه پرداخت پاداش‌ها و اضافه‌کاری به کارکنان بر اساس عملکرد آنان از دیگر برنامه‌هایی بود که ازسوی مدیر شعب جدید استان اعلام شد.
همچنین حسین رضایی رییس شعبه مرکزی تبریز به‌نمایندگی از رؤسای شعب و کارکنان استان از زحمات جوادیان تشکر کرده و بر همکاری صمیمانه تمام همکاران با مدیر جدید استان تاکید کرد.
در پایان این نشست به‌منظور ارج نهادن به مقام شامخ شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، از تمام فرزندان شاهد شاغل در مدیریت استان، با اهدای لوح سپاس و هدایایی توسط مدیرعامل بانک تجلیل شد.
  دیدار مدیر عامل با استاندار
بر اساس این گزارش، مدیرعامل و هیات همراه در جریان سفر به استان از برخی شعب تبریز بازدید کرده و در نشستی با استاندار، مسایل و مشکلات مربوط به طرح مسکن مهر مطرح و بررسی شد.
در این دیدار، دکتر بت‌شکن طی سخنانی، بانک مسکن را بانکی دولتی با کارکرد توسعه‌ای معرفی کرد و طرح مسکن مهر را در راستای ایفای نقش توسعه‌ای بانک دانست و افزود: اولین بانکی که در زلزله ورزقان پیشگام شد تا مشکل آسیب‌دیدگان را مرتفع سازد، بانک مسکن بود که همکاران در استان و مرکز با تمام قوا برای پرداخت تسهیلات به آسیب‌دیدگان وارد عمل شده و به‌نحو مطلوبی این تسهیلات را پرداخت کردند.
وی ادامه داد: طرح مسکن مهر یک طرح ملی بود و بانک مسکن به‌تنهایی توانست این طرح را به سرانجام برساند و همکاری استاندار و مسوولان استانی برای به سرانجام رساندن این طرح نیاز است.
بت‌شکن نسبت معوقات بانک مسکن در نظام بانکی کشور را در بخش مسکن زیر 2 درصد اعلام کرد و افزود‌: بانک مسکن جزو مستحکم‌ترین بانک‌ها در کشور است و به‌دلیل این‌که هم وام‌هایش خرد و کوچک با وثیقه ملکی است، آحاد مردم متعهد به باز‌پرداخت اقساط این بانک هستند و بانک، مشکلی از بابت وصول اقساط خود ندارد.
وی ادامه داد: در استان آذربایجان‌شرقی حدود 144 هزار واحد مسکن مهر وجود دارد که از این تعداد 82 هزار واحد فروش اقساطی شده، ولی تعداد62 هزار واحد آن به‌دلایلی اعم از مشکلات زیر‌ساختی، هنوز قسط‌بندی نشده‌اند که همت مسوولان استان را می‌طلبد تا با هماهنگی‌های لازم این واحد‌ها تحویل متقاضیان شود و فرمایش مقام معظم رهبری درخصوص تعیین‌تکلیف مسکن مهر محقق شود.
وی با اعلام آمادگی بانک در رهبری تامین مالی بخش مسکن ادامه داد: بانک مسکن این آمادگی را دارد تا علاوه بر اعطای تسهیلات در بخش مسکن، با به‌کار‌گیری ابزارهای دیگر در بخش مسکن وارد شده و فعالیت و به انبوه‌سازان در قالب بانکداری شرکتی تخصصی با ایجاد رابطه‌ای برد ـ برد کمک کند.
دکتر بت‌شکن افزود: هیچ بانکی در کشور به‌غیر از بانک مسکن بعد از پرداخت تسهیلات مشارکتی، نسبت‌به فروش اقساطی این تسهیلات اقدام نمی‌کند ولی بانک مسکن تنها بانکی است که تسهیلات را در اقساط بلند‌مدت با نرخ مناسب و پایین قسط‌بندی می‌کند.
در بخش دیگر این ملاقات دکتر جبارزاده استاندار آذربایجان‌شرقی طی سخنانی مدیریت مستقل بانک‌ها را یکی از عوامل موفقیت برای آن‌ها اعلام کرد و آمادگی و کمک استانداری را مبنی بر فعالیت بانک مسکن و ماموریت‌های محوله‌اش در بخش مسکن در استان اعلام کرد.
وی پیشرفت پروژه‌های مسکن مهر را مناسب عنوان کرد و از تحویل همه واحدهای مسکن مهر تا آخر سال 1394 به متقاضیان خبر داد و ادامه داد: فرمانداران شهرستان‌ها مامور و مسوول مستقیم تعیین‌تکلیف مسکن مهر در شهرستان‌ها شده‌اند تا با همت جمعی، این طرح را در این استان به سرانجام برسانند.
آخرین بروزرسانی 1394/7/26