پربازدیدترین اخبار پربازدیدترین اخبار

پاسخگویی مدیران ارشد بانک در آغاز هفته دولت

دکتر بت شکن : همه کارکنان بانک باید پاسخگوی مردم و مشتریان باشند

به مناسبت هفته دولت مدیرعامل، اعضای هیأت‌مدیره و مدیران امور با حضور در دایره ارتباط با مشتریان اداره کل روابط عمومی به سؤالات مشتریان و کارکنان پاسخ دادند.

به گزارش خبرنگار ما، دکتر محمدهاشم بت‎شکن مدیرعامل بانک با اشاره به دلایل انجام این اقدام بیان کرد: بانک چندین سال در دوره فطرت به سر می‎برد و به یک بانک عامل و کارگزار تبدیل شده بود و تنها به اجرای طرح مسکن مهر از خط اعتباری بانک مرکزی می‎پرداخت.
دکتر بت‎شکن در ادامه با اشاره به وظایف بانکداران اظهار کرد: یک بانکدار باید اطلاعات کافی در‌خصوص حساب‎ها و تسهیلات داشته و بتواند ارتباط مناسبی با مشتری برقرار کند و اطلاعات را به مشتریان منتقل کندتا بتواند محصولات بانکی را به مشتری بفروشد. این امر در چند سال فطرت بانک به دست فراموشی سپرده شده یا بسیار کمرنگ شده بود.
وی افزود: پس از روی کار آمدن دولت یازدهم، بانک تلاش بسیار زیادی کرد تا محصولات متنوعی ایجاد کرده و سبد محصولات بانک را متنوع‎تر کند. برای مثال ایجاد انواع تسهیلات به‌منظور خرید واحد مسکونی، تسهیلات زوجین، صندوق پس‎انداز یکم، استفاده از اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن با سقف 100 میلیون تومان در تهران، تسهیلات ساخت تا سقف 150 میلیون تومان، امکان معرفی به شرکت تأمین سرمایه برای راه‎اندازی صندوق زمین و ساختمان به‌منظور اجرای پروژه‎های بزرگ، انتشار اوراق مشارکت رهنی به‌منظور تجهیز منابع بانک ازجمله محصولات توسعه‌یافته و جدید بانک هستند.
دکتر بت شکن تصریح کرد: سوالات مردم به خوبی عزم خریداران مسکن را نشان می دهد بنابراین در این مقطع بانک مسکن در راستای ماموریت محوری خود برای ایجاد رونق غیر تورمی ، یک ماموریت مضاعف در حوزه اطلاع رسانی و تشریح کم و کیف انواع تسهیلات خرید و ساخت مسکن را دارد تا مسیر بهره برداری از این تسهیلات برای همگان روشن و شفاف شود.
وی در ادامه از استقبال تصاعدی متقاضیان تسهیلات خرید مسکن از تسهیلات صندوق یکم تحت تاثیر کاهش نرخ سود این تسهیلات خبر داد.

مدیرعامل با اشاره به هدف مسوولان بانک از حضور در دایره ارتباط با مشتریان و ارتباط مستقیم با مشتریان و کارکنان اظهار کرد: هدف ما از انجام این حرکت این بود که تمامی کارکنان بانک تبدیل به یک بازاریاب شوند و با تسلط به محصولات بانک، بتوانند با معرفی مناسب آنان محصولات را به مشتریان بفروشند.
وی افزود: با توجه به اینکه بانک مسکن مردمی‌ترین بانک کشور است، پاسخگویی مناسب به مشتریان باید به یک خصلت دائمی تبدیل شود تا با نیازسنجی مشتریان و طراحی محصولات مناسب با نیاز آنان و کمک به آنها برای استفاده از آن، سهم بیشتری را از بازار به خود اختصاص دهیم.
در ادامه، ابوالقاسم رحیمی انارکی عضو هیات‌مدیره بانک با اشاره به مشکلات مطرح‌شده طی تماس‎های تلفنی اظهار کرد: بیشترین مشکلات مطرح‌شده از سوی مشتریان در خصوص صندوق ممتاز و صندوق پس‎انداز مسکن یکم بود.
همچنین محسن عزیزی عضو هیات مدیره بانک بیان کرد: بیشترین مشکلات مطرح‌شده درخصوص انتقال وجه بین‌بانکی و یا پرداخت اقساط از طریق درگاه‎های الکترونیکی بانک بود که باید از طریق اطلاع رسانی مناسب، امکانات سیستم ها به خصوص اینترنت بانک برای مردم و مشتریان بازگو گردد.
در ادامه ساسان شیردل مدیرامور فناوری اطلاعات و ارتباطات اظهار کرد: با توجه به اینکه جامعه هدف بانک، بیشتر قشر ضعیف و یا متوسط جامعه است باید در تبلیغ و معرفی محصولات، به‌صورت ساده عمل کرد و با توجه به اینکه در حال حاضر بهترین اینترنت‎بانک شبکه بانکی مربوط به بانک مسکن است می‌توانیم با معرفی صحیح و مناسب این خدمت در رضایت مشتریان سهیم باشیم.
در ادامه، نادر قاسمی مدیر امور اعتباری با اشاره به مشکلات مطرح‌شده توسط کارکنان بانک تاکید کرد: بیشترین سوالات در بخش معیشتی و تسهیلات بانک بود و دلیل این امر، وقفه‎ای که اخیرا در پرداخت تسهیلات ضروری کارکنان به وجود آمده که امیدواریم به‌زودی تغییرات اعمال شده در‌خصوص این تسهیلات به بانک ابلاغ شود.
همچنین محمدحسن مرادی مدیر امور طرح و برنامه بیشترین مشکلات مشتریان را عدم اطلاع صحیح از تسهیلات جدید بانک دانست و بر لزوم اطلاع‎رسانی صحیح در این بخش تاکید کرد.
مسعود ایزدی رییس اداره کل روابط عمومی نیز با اشاره به هدف از برنامه ریزی برای پاسخ گویی بیان کرد: برقراری ارتباط دوسویه با کارکنان و مشتریان، یکی از مهم‎ترین وظایف روابط عمومی بوده و فرارسیدن هفته دولت فرصت خوبی برای شروع این رابطه بود.
وی افزود: این حرکت را از هفته دولت و با حضور مسوولان ارشد بانک آغاز کردیم و امیدوارم این روند ادامه پیدا کند تا مشتریان و کارکنان بتوانند مشکلات خود را به‌صورت مستقیم با مسوولان در میان گذاشته و راه‎حل‎های مناسبی به آنان ارایه شود.
رییس اداره کل روابط عمومی درباره بیشترین سوالات مردم در تماس با مرکز ارتباط با مشتریان این بانک گفت: بیشترین سوالات تماس گیرندگان در حوزه شرایط پرداخت انواع تسهیلات مسکن اعم از صندوق مسکن یکم، دریافت وام از محل خرید اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن و افزایش نرخ اوراق بانک است.
به گفته ایزدی، مرکز ارتباط با مشتریان بانک روزانه و در ساعات اداری به طور میانگین پاسخگوی 700 تماس تلفنی مشتریان هستند و این مرکز در روزهای کاری مرداد ماه پذیرای 12 هزار و 500 تماس تلفنی از سوی مشتریان این بانک بوده است.

آخرین بروزرسانی 1395/6/9