پربازدیدترین اخبار پربازدیدترین اخبار

مدیر امور استان ها و بازاریابی

نتایج مدیریت ها در ارزیابی عملکرد 6 ماهه اول سال جاری را تشریح کرد

سه سطح خوب با نمره 562 و بالاتر ، متوسط نمره بین 400 و 562 ، زیر متوسط نمره بین صفر و 400 و ضعیف نمره کمتر از صفر ؛ سطوح درصد تحقق اهداف توسط مدیریت ها در بازه شش ماهه اول سال جاری بود
محمد حسین جوادیان مدیر امور استان ها و بازاریابی به عنوان رییس و سخنران اول پنل « مدیران شعب موفق » درخصوص نحوه بررسی میزان درصد تحقق اهداف مدیریت ها در ارزیابی عملکرد در پایان شهریورماه سال 95 گفت : سه سطح خوب با نمره 562 و بالاتر ، متوسط نمره بین 400 و 562 ، زیر متوسط نمره بین صفر و 400 و ضعیف نمره کمتر از صفر ؛ سطوح درصد تحقق اهداف توسط مدیریت ها در بازه شش ماهه اول سال جاری بود که درارزیابی عملکرد مورد بررسی قرار گرفت و براساس نتایج حاصل شده  18 مدیریت در منطقه سبز ( خوب ) و 16 مدیریت دیگر در منطقه زرد ( متوسط ) قرار گرفتند.
وی با اشاره به نتایج ارزیابی عملکرد حوزه ها و ارایه گزارشی از میزان درصد شعب موفق مدیریت ها ؛ درخصوص ویژگی های ارزیابی عملکرد این دوره گفت : برگزاری جلسات از طریق ویدیوکنفرانس ، ارزیابی براساس 43 شاخص برای اولین بار ، مدنظر قرار دادن  نقطه نظرات مدیریت ها در تبیین شاخص های ارزیابی ، لحاظ نمره منفی برای برخی از شاخص ها ، تخصیص نمره اضافه در شاخص هایی که مدیریت ها بیش از 100 درصد هدف را کسب کردند  از مهمترین ویژگی های این دوره ارزیابی عملکرد می باشد.
مدیر امور استان ها و بازاریابی علت پایین بودن سطح نمرات مدیریت ها نسبت به دوره های قبل را  احتساب نمره منفی در برخی از شاخص ها ، لحاظ میانگین ماهانه مانده منابع در سرفصل های مختلف بعنوان شاخص ارزیابی ،  عدم موفقیت بسیاری از مدیریت ها در تحقق اهداف شاخص های سپرده های هزینه ای به علت کاهش نرخ سود بانکی در دو مقطع اول تیرماه و اول شهریورماه ،  تعیین هدف برای اعطای تسهیلات در سال جاری برای اولین بار و لحاظ آن بعنوان یکی از شاخص های ارزیابی عملکرد و  عدم تحقق هدف در بخش مطالبات غیرجاری علی رغم تلاش های مدیریت های شعب عنوان کرد.
وی درخصوص آمار عملکرد مدیریت ها در مولفه های عملکردی تا پایان شهریورماه سال جاری گفت : در جذب منابع 80.6 ، منابع صفر درصدی 81.4 ، سپرده ممتاز161.7 ،  صندوق یکم63.4 ، وصول نقدی86.6 ، فروش اقساطی واحدهای مسکن مهر64 ، قیمت تمام شده پول 85.7 ،تسهیلات اعطایی50.7 ، ضمانتنامه57 و مطالبات                                 غیر جاری102.4-  درصد تحقق اهداف تعیین شده در بخش های مختلف طی 6 ماهه ابتدای سال جاری توسط مدیریت های شعب می باشد.
رییس اداره کل آموزش
آموزش ، راهکار توسعه سرمایه انسانی در هر سازمانی است
ناصر رفیعی رییس اداره کل آموزش به عنوان سخنران بعدی این پنل، آموزش را راهکار توسعه سرمایه انسانی هر سازمانی مطرح کرد و تعالی معنوی، حرفه ای و مهارتی مدیران و راهبران بانک را در بهره وری، تسهیل فرآیند ها و چابکی و حرکت سازمان، بسیار موثر دانست.
وی نیروی انسانی را اساسی ترین سرمایه در سازمان های خدماتی عنوان کرد و افزود : آموزش مدیران با هدف تعالی حرفه ای و معنوی مدیران و راهبران سازمان در کنار پرورش نیروی انسانی توانمند و آگاه از شرایط و مختصات فضای کسب و کار و با مهارت های مناسب از اهداف اصلی اداره کل آموزش است و همواره سرلوحه فعالیت های این اداره کل می باشد.
رییس اداره کل آموزش با اشاره به آیین نامه اجرای نظام آموزش کارمندان و مدیران دستگاه های اجرایی در قانون مدیریت خدمات کشوری تصریح کرد : ارتقای و تعالی معنوی و توسعه مهارت های فنی ، انسانی و ادارکی مدیران و متناسب ساختن توانایی آنان با پیشرفت دانش و فناوری در زمینه های برنامه ریزی، ساماندهی، نظارت، هدایت و ارزشیابی نقش های مدیریتی اهدافی است که در سطح کلان در این اداره پیگیری می شود. 
رفیعی برگزاری آزمون الکترونیکی و صدور گواهینامه دوره های آموزشی به شیوه الکترونیکی در سامانه پورتال منابع انسانی را از دستاورد های الکترونیکی اداره آموزش یاد کرد که این مهم با همکاری اداره کل فناوری اطلاعات محقق شده است.
وی درخصوص دیگر دستاوردهای اداره کل آموزش گفت : راه اندازی پایگاه داده های مدرسان و اتوماسیون برنامه ریزی آموزشی از محصولات ستادی این اداره می باشد که نتایج مطلوبی را برای مدیریت ها درخصوص تسهیل در روند برگزاری دوره های آموزشی در پی داشت.
رییس اداره کل آموزش  به طراحی بسته ویژه آموزش الکترونیکی مدیران شامل مهارت های ارتباطی موثر،  مهارت های حل مساله و مدیریت تعارض را از برنامه آموزشی مدیران در راستای اجرای آیین نامه های ذیربط در این خصوص و تمهید حداقل 60 ساعت آموزش برای آنها در سال جاری اشاره کرد.  
رفیعی با اشاره به اجرای دوره های آموزشی مدیریتی در مراکز آموزش و پژوهش استانداری ها و یا شعب سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ،‌ با عنایت به الزام دوره های مذکور ، خواستار حضور موثر مدیران شعب در این دوره های آموزشی شد.
وی در پایان از ارزشیابی الکترونیکی و نیاز سنجی الکترونیکی به عنوان برنامه های آتی اداره کل آموزش نام برد.
مدیر برتر در ارزیابی عملکرد شش ماهه اول سال 95
شناسایی مشکلات، اولین گام در مسیر تحقق اهداف بود
مهدی آل وردی مدیر شعب استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان « مدیریت برتر » در ارزیابی عملکرد مدیریت ها در شش ماهه اول سال جاری با اشاره به شرایط اقلیمی این استان فعالیت های تجاری را فعالیت غالب در این استان عنوان کرد و افزود : باتوجه به منطقه آب و هوایی نوع عملکرد بانک در این حوزه ها براساس نوع خدمات بانکی با یکدیگر تفاوت دارد.
وی اولین اقدام برای حرکت در مسیر تحقق اهداف را شناسایی چالش های بخش های مختلف در این مدیریت عنوان کرد و عدم اطلاع کارکنان از آمار اهداف مدیریت  و شعب مربوطه ، عدم خودباوری در همکاران براساس اندیشه های قدیمی درخصوص محرومیت استان ، عدم امکان فعالیت های خدمات بانکی باتوجه به گستردگی استان ، تقسیم اهداف یکسان برای شعب دارای موقعیت های مختلف ، تعلق بخش اعظمی از منابع استان به تعداد بسیار اندک افراد  و عدم استقبال مردم از سرمایه گذاری در استان به دلیل شرایط فرهنگی را مهمترین این مشکلات برشمرد.
مدیر شعب استان در تشریح اقدامات مهم اجرا شده در مدیریت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مرتفع کردن مشکلات ادامه داد : تعیین اهداف منطقی برای شعب براساس موقعیت جغرافیایی و طیف مشتریان آنها ، راه اندازی سایت اینترانت در مدیریت با هدف دسترسی تمام کارکنان به آمار عملکردی شعب و مدیریت ، بررسی روزانه عملکرد شعب توسط مدیران و روسای دوایر منطقه ، هدفمند کردن پاداش و اضافه کار براساس عملکرد ، برنامه ریزی هدفمند درخصوص جذب منابع در مسکن یکم و منابع صفر درصدی ، پیاده سازی طرح بازاریاب برتر برای تمامی کارکنان و توجه ویژه به بخش ورزش کارکنان با هدف ایجاد انگیزه در کارکنان از جمله  مهم ترین فعالیت های این مدیریت در شش ماهه اول سال جاری بود.
کسب رتبه اول در بخش جذب منابع صفر درصدی و  بهای تمام شده پول و فروش اقساطی مسکن مهر ، مقام دوم کاهش مطالبات معوق ، رتبه سوم پرداخت تسهیلات و صدور ضمانتنامه ، رتبه پنجم در صندوق پس اندازمسکن  و حضور در منطقه سبز ارزیابی عملکرد مدیریت ها پس از چهار دوره ارزیابی عملکرد از جمله موفقیت های مدیریت کهگیلویه و بویر احمد در شش ماهه اول سال 95 بود که آل وردی در پایان سخنان خود آنها را عنوان کرد.
محمدرضا بوستان افروز، دستاوردهای مدیریت سیستان وبلوچستان را تشریح کرد
محمدرضا بوستان افروز مدیر شعب سیستان و بلوچستان که حایز رتبه دوم در ارزیابی عملکرد مدیریت ها در شش ماهه دوم سال جاری شد درخصوص مهم ترین اقدامات این مدیریت در راستای تحقق اهداف ترسیمی در بخش جذب منابع گفت : ایجاد جو همدلی و همفکری و افزایش تعلق سازمانی در بین کارکنان ، تعیین اهداف کوتاه مدت                  جذب منابع برای شعب، تبلیغات جوایز قرض الحسنه با توجه به تنوع آن، بررسی روزانه عملکرد شعب در جذب منابع و برگزاری دوره های آموزشی توجیهی برای تمامی کارکنان در خصوص سپرده های ویژه بانک از جمله صندوق ممتاز و آتیه طلایی مهم ترین راهکارهایی بهبود عملکرد این مدیریت بود.
وی تعیین تکلیف پرونده تسهیلاتی مربوط به منطقه آزاد تجاری چابهار ، دعوت از بدهکاران عمده به مدیریت و تشریح عواقب ناشی از عدم پرداخت مطالبات به آنها ، برگزاری جلسات کمیته وصول مطالبات در شعب با حضور اعضا کمیته و تخصیص کدهای مطالباتی بین تمامی کارکنان آنها ، ایجاد تیم های وصول مطالبات در دایره حقوقی و وصول مطالبات و حضور آنان در شعب و بررسی عملکرد شعب، برگزاری نشست های متعدد با فرمانداران و بخشداران در خصوص الزام دستگاه های اجرایی در همکاری با بانک به منظور وصول مطالبات و مکاتبه باسازمان بازرسی استان مبنی بر عدم اقدام دستگاه های دولتی در کسر اقساط از حقوق گیرندگان تسهیلات از شاخص ترین اقدامات مدیریت سیستان و بلوچستان در حوزه وصول مطالبات بود.
بوستان افروز در تشریح عملکرد مدیریت سیستان و بلوچستان در بخش فروش اقساطی طرح مسکن مهر اظهار داشت : برگزاری نشست های متعدد با مدیران تعاونی مسکن و نهاد های ذیربط به منظور رفع موانع پیش روی فروش اقساطی مسکن مهر ، مراجعه کارکنان شعب به روستاها برای تعیین تکلیف و تقسیط واحدهای مسکن روستایی و نشست با مسوولان استانی،بخشداران،فرمانداران و امامان جماعت اهل تسنن و تشیع برای بهبود عملکرد مدیریت در حوزه مسکن مهر اجرا شد. 
برگزاری دوره های آموزشی ضمانتنامه برای کارکنان، بازاریابی شرکت های واردات و صادرات در استان برای ترخیص کالا از گمرک که نیازمند ضمانتنامه بودند و تخصیص بخشی از اضافه کار  شعب برای تحقق اهداف صدور ضمانتنامه از مهم ترین اقداماتی بود که مدیر شعب استان سیستان و بلوچستان از آن ها برای موفقیت در حوزه ضمانتنامه یاد کرد.
مدیر شعب اردبیل عوامل موفقیت این مدیریت را تشریح کرد
ابوالفضل کوهی فرد مدیر شعب اردبیل که موفق به کسب رتبه سوم ارزیابی عملکرد مدیریت ها در شش ماهه اول سال جاری شده است درخصوص مهمترین اقدامات این مدیریت برای تحقق اهداف گفت : شناسایی دقیق ظرفیت شعب و هدف گذاری و برنامه ریزی مدون در تمامی شاخص ها ، اجرای مدیریت مشارکتی ، پیگیری روزانه تحقق اهداف و تجزیه و تحلیل ارزیابی عملکرد ماهانه شعب ، انجام بازاریابی های مویرگی و پیاده سازی طرح بازاریاب موفق ماهانه در رده سازمانی مختلف و استفاده از فرصت های حاصل شده از سیاست های اعتباری سال جاری برای جذب منابع صفردرصدی از مهم ترین اقدامات این مدیریت در حوزه جذب منابع می باشد.
وی ادامه داد : برگزاری جلسه با مسوولان استانی درخصوص مسکن مهر ، داشتن برنامه های تشویقی برای وصول مطالبات ، برگزاری جلسه با شرکت های وصول مطالبات به ویژه در بخش مسکن روستایی ، ارسال پیامک از همان قسط اول ، پیگیری و تکمیل بانک اطلاعات مشتریان و ضامنین و بررسی علل موفقیت و عدم موفقیت در بازه های زمانی مشخص از مهمترین فعالیت های مدیریت استان اردبیل در حوزه مسکن مهر و وصول مطالبات است.
معرفی محصولات جایگزین پس از کاهش نرخ سود سپرده ها برای استمرار حضور در فضای رقابتی با سایر بانک ها ، برون سپاری وصول مطالبات تسهیلات مسکن روستایی و شهری، بخشودگی جرایم و تفویض اختیار بیشتر به مدیریت ها درخصوص برخی پرونده های مشارکت مدنی ؛ دغدغه های مدیریت اردبیل در مسیر کسب موفقیت در بخش های مختلف بود که کوهی فرد آنها را بیان کرد.
مدیر شعب اردبیل در پایان درخصوص موفقیت های این استان گفت : از 40 شاخص مشمول ارزیابی ، مدیریت اردبیل در 9 شاخص حایز رتبه اول یا دوم شد که مهم ترین آن ها کسب مقام اول در پرداخت تسهیلات،  رتبه دوم در جذب منابع قرض الحسنه جاری ، سپرده های مدت دار ، کیوسک بانک و صدور ضمانتنامه است.
آخرین بروزرسانی 1395/8/23