نمایش اخبار نمایش اخبار

در سومین همایش ملی آموزش جغرافیا با رویکرد آب در کتاب های درسی عنوان شد:

بانک مسکن به عنوان یک نهاد اقتصادی از وظایف اجتماعی خود غافل نشده است

سومین همایش ملی آموزش جغرافیا با رویکرد آب در کتاب های درسی، صبح امروز در محل وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا ،در این مراسم دکتر فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش تهران و رییس شورای سیاست گذاری همایش،دکتر ذوعلم معاون وزیر و رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی،مهندس رضوی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران و همچنین ابوالقاسم رحیمی انارکی مدیرعامل بانک مسکن و جمعی از اعضای هیات مدیره بانک نیز حضور داشتند.

رحیمی انارکی طی سخنانی با تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه، شهادت سپهبد سردار سلیمانی و حوادث کرمان و همچنین سقوط هواپیما از انجمن جغرافیایی معلمان برای برگزاری این همایش قدردانی کرد و گفت: بانک مسکن در چارچوب مسوولیت های اجتماعی خود از سالهای گذشته به بحث آب توجه ویژه کرده و موضوعات مرتبط با خاک، هوا و در مجموع اقلیم به این چارچوب اضافه خواهد شد.
مدیرعامل بانک مسکن با توجه به نقش ساختمان در محیط زیست توضیح داد: ۴۰ درصد از سوخت های فسیلی در بخش ساختمان مصرف می شود که این یک استاندارد جهانی است‌. این بخش در بهره برداری از فناوری های نوین در رتبه آخر قرار دارد و در نتیجه نیاز است که از فناوری ها برای مصرف بهینه انرژی بهره گرفته شود.

وی با تاکید بر ضرورت آموزش مباحث مرتبط با اقلیم در سنین پایین و در مدارس گفت: بانک مسکن به عنوان یک نهاد اقتصادی از وظایف اجتماعی خود غافل نشده است و از سال ۹۷ با برگزاری کمپین من ایرانم مرا دریاب، به موضوعات مربوط به آب پرداخته است. در سالجاری نیز به بحث خاک توجه شده و در سال های آینده نیز به بحث هوا خواهیم پرداخت. در نتیجه بانک مسکن در نظر دارد به موضوع اقلیم توجه و تمرکز ویژه ای داشته باشد.

رحیمی انارکی با تاکید بر اینکه گذشتگان ما با توجه به مسائل روزمره توانسته بودند خود را با محیط زیست و اقلیم تطبیق بدهند اظهار داشت: نیاز است با آموزش به فرزندان، این تجربه به آیندگان منتقل شود، افزود: در این راستا بانک مسکن جشنواره انشانویسی با موضوع آب را برگزار و همچنین یک کتاب با موضوع آب در برخی از مدارس توزیع کرده است.

ابوالقاسم رحیمی انارکی در پایان اظهار امیدواری کرد که با همکاری معلمان، نسل آینده از آموزش مناسبی در مباحث مرتبط با اقلیم برخوردار شوند و بتوانند گام مهمی در توسعه کشور بردارند.
آخرین بروزرسانی 1398/10/19