نمایش اخبار نمایش اخبار

دکتر بت شکن:

نگاه مثبت مردم و مسوولان به بانک مسکن نتیجه عملکرد کارکنان است

بانک مسکن با جلب اعتماد مردم توانسته به‌عنوان یکی از مردمی‌ترین بانک‌های کشور مطرح شود. نگاه مسوولان کشور هم به بانک نگاهی مثبت است و این دید مثبت بدون تردید نتیجه عملکرد مطلوب کارکنان است.
به‌گزارش روابط عمومی مدیریت خراسان‌جنوبی، دکتر محمدهاشم بت‌شکن مدیر عامل بانک با بیان این مطلب در جریان بازدید از مدیریت خراسان‌جنوبی که با حضور اعضای هیات مدیره، مدیران امور و رؤسای ادارات کل برگزار شد، گفت: جلب اعتماد مردم و مسوولان وظیفه ما را بسیار سنگین می‌کند؛ چرا که باید به نحو شایسته‌ای وظایف محوله را به انجام برسانیم و به‌عنوان یک بانک تمام‌عیار عمل کنیم.
مدیر عامل، عملکرد مدیریت خراسان‌جنوبی و تلاش کارکنان در راستای تحقق اهداف بانک را مثبت ارزیابی کرد و افزود: این مدیریت با رویکردی نو و تلاشی چشمگیر توانست در 6 ماهه اول اهداف بانک را محقق کرده و در تمام پارامترها اعم از سرانه آموزشی، رشد سپرده‌ها، کاهش مطالبات معوق و فروش اقساطی در مجمع ارزیابی عملکرد، از بین تمام مدیریت‌ها رتبه اول را کسب کند. دکتر بت‌شکن با اشاره به رسالت خطیر مسوولان شعب، خطاب به آنان گفت: چهار اصل را مدنظر داشته باشید. اصل اول جذب منابع ارزان‌قیمت است؛ در جذب منابع به این نکته توجه داشته باشید تا بازاریابی انجام شود که برای بانک سودآور باشد.
وی گفت: در بازاریابی باید رابطه برد ـ برد حاکم باشد، به نوعی که هم نظر مشتری تامین شود و هم نظر بانک. دکتر بت‌شکن خاطرنشان کرد: در جذب منابع و بازاریابی روی سپرده‌های خرد و متوسط تاکید داشته باشید؛ سپرده‌هایی که کاهش یا برداشت آن خللی به شعبه وارد نکند و شعب دچار افت نشوند. وی فعال‌سازی حساب‌های جاری و افرادی که در زمینه مسکن فعالیت دارند را مهم قلمداد کرد و افزود: ما باید برای مشتریان خود سیاست اعتباری ثابتی داشته باشیم؛ سیاستی که دچار تغییر نشود، چرا که تغییر و عدم ثبات در سیاست بانک برای مشتری و مجموعه آسیب‌پذیر است.
مدیر عامل، اعطای تسهیلات را به‌عنوان دومین اصل مهم مدنظر مسوولان شعب دانست و گفت: اعطای تسهیلات خرد به اشخاص حقیقی و دهک‌های میان‌درآمدی و شرکت‌های خوشنام و معتبری که نزد ما حساب و تمرکز مالی دارند مورد وثوق و تاکید است؛ چرا که این افراد از توان پرداخت اقساط برخوردارند.
وی با بیان اینکه در پرداخت تسهیلات باید به افرادی سرویس بدهیم که دغدغه وصول نداشته باشیم، ادامه داد: بانک امانت‌دار مردم است و مردم اندوخته‌های خود را در بانک سرمایه‌گذاری کرده و بانک بخشی از این منابع را به بخشی از جامعه که نیازمند تسهیلات هستند، پرداخت می‌کند و چنانچه بازپرداخت این منابع در موعد برنامه‌ریزی شده به بانک عودت نشود چرخه پرداخت تسهیلات بعدی با مشکل مواجه می‌شود.
دکتر بت‌شکن جذب منابع را هنر دانسته و افزود: جذب منابع هنری است که همکاران می‌توانند با برخورد خوب و مشتری‌مداری آن را محقق کنند. مدیرعامل بانک از مدل اقتصادی ـ مالی به‌عنوان سومین وظیفه مسوولان شعب یاد کرد و افزود: همیشه قیمت تمام شده پول را مدنظر قرار دهید. به‌عنوان یک بانکدار، سودآوری اولویت کاری شماست. برای جذب مشتری همیشه آخرین محصول و سپرده‌ای را که معرفی می‌کنید گران‌ترین محصول با بالاترین سوددهی باشد و در ابتدای مذاکره بر روی سپرده‌هایی با درصد سود کم و ارزان‌قیمت تمرکز کنید.
دکتر بت‌شکن با اشاره به ضرورت توجه به مشتری، مشتری‌مداری را به‌عنوان اصل چهارم قلمداد کرد و گفت: مشتری ولی‌نعمت‌ ماست باید در تمام شعب، مشتری یک اصل تلقی شود و کارکنان تلاش کنند مشتری با رضایت از شعبه خارج شود؛ چرا که رضایت مشتری متضمن سودآوری و ارتقای بانک است.
دکتر بت‌شکن افزود: باید برای مشتری گره‌گشا باشیم و به نوعی با این گره‌گشایی ارزش‌آفرین بوده و او را به مشتری وفادار و دایمی تبدیل کنیم و این امر با ارایه خدمات مطلوب، سریع و تکریم شایسته محقق شود.
در ادامه مرتضایی عضو هیات مدیره با اشاره به نمودار سنی جوان همکاران در شعب مدیریت خراسان‌جنوبی، آن را یک مزیت رقابتی و سرمایه دانست و افزود: مدیریت فعلی توانسته با برنامه‌ریزی و پیگیری در رسیدن به اهداف موفق شود. وی همچنین به شعبی که کاهش درجه گرفته‌اند، توصیه کرد که با تلاش و پیگیری مستمر گذشته را جبران کرده و اهداف بانک را محقق سازند.
در ادامه بلگوری عضو دیگر هیات مدیره گفت: درخصوص همه تصمیم‌ها و بازاریابی‌ها، اقتصادی‌بودن آن را مدنظر داشته باشید.
وی افزود: ما تکلیف داریم که سودآور باشیم و باید به عنوان یک بنگاه اقتصادی سودآوری داشته و به این سمت و سو حرکت کنیم.
عزیزی دیگر عضو هیات مدیره نیز تاکید کرد: خوشنامی بانک مایه مباهات است و از این نام نیکو باید به نحو مطلوب در جذب منابع استفاده کنیم. به عبارتی در محرومیت هنر ما باید این باشد که با خلاقیت از فرصت‌ها استفاده کنیم.
وی درخصوص رفع مشکلات pos گفت: یک سری محدودیت‌ها داریم و به‌منظور تجهیز psp جدید که مختص بانک باشد در حال مذاکره هستیم که با تقویت شرکت ناواکو امیدواریم مجوز فعالیت بگیریم و به این بخش ورود پیدا کنیم.
رحیمی‌انارکی عضو دیگر هیات مدیره هم به محرومیت منطقه اشاره کرده و تلاش همکاران را در جذب منابع و وصول مطالبات ستود.
وی گفت: ضرورت دارد شعب به NPL توجه خاصی داشته باشند.
در ادامه حسن خطیب‌زاده مدیر شعب استان گفت: حضور مدیران ارشد بانک در استان می‌تواند زمینه رشد و فعالیت بیشتر همکاران را فراهم کرده و باعث افزایش انگیزه آنان شود که از طرف خودم و همکارانم در صف و ستاد قدردان این فرصت طلایی هستیم.
وی، ایجاد ارتباط صمیمی با کارکنان و درک مشکلات آنان، برگزاری نشست با رده‌های مختلف سازمانی، حضور مستمر در امر بازاریابی توسط مدیریت و پیگیری لازم برای تحقق اهداف مورد‌نظر، رصد فعالیت‌های شعب در زمینه وصول مطالبات، جذب منابع، شاخص NPL، برگزاری نشست با همکاران هر شعبه به‌صورت جداگانه و بررسی مشکلات آنان با حضور رؤسای دوایر مدیریت، توجه دادن به همکاران برای ارتباط مؤثر با مشتریان و به‌روزرسانی اطلاعات آنان در زمینه سپرده ممتاز و ضمانت‌نامه را ازجمله اقداماتی دانست که از سوی مدیریت استان به‌منظور تحقق اهداف تعیین‌شده از سوی اداره کل ارزیابی عملکرد، پیگیری و اجرایی شد.
در ادامه مدیرعامل با همراهی آقاملایی رییس اداره امور مدیریت‌های شعب، مهدوی مدیر امور حراست، خطیب‌زاده مدیر شعب استان، رضاییان رییس اداره کل حوزه مدیریت و اسماعیلی مسوول حراست مدیریت خراسان جنوبی از شعب سطح بیرجند بازدید کردند.
دکتر بت‌شکن در جریان بازدید، به گفت‌وگو با کارکنان و مشتریان پرداخت و دیدگاه، نظرها و پیشنهادهای آنان را جویا شد.
در ادامه، چهار گروه متشکل از اعضای هیات مدیره و همراهان از همه شعب استان بازدید به‌عمل آوردند.   پس از اتمام بازدید شعب سطح شهر، دکتر بت‌شکن به همراه تمام اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد بانک با حضور در منزل بارانی همکار آزاده با وی و قاسم‌زاده دیگر همکار آزاده و عبدالهی فرزند شهید دیدار کرده و مقام شامخ آزادگان و ایثارگران را گرامی داشت.وی گفت: رسالت ما تکریم و گرامیداشت ایثارگران به جهت قدرشناسی از آنان و خانواده‌های محترم‌شان است زیرا انقلاب اسلامی هدیه الهی است که با رشادت ایثارگران و صبر و استقامت خانواده‌های ارجمند آنان به‌دست آمد.
آخرین بروزرسانی 1394/7/26