نمایش اخبار نمایش اخبار

سیاست گذاری های اعتباری متناسب با شرایط مناطق آزاد انجام شود

دکتر محمدهاشم بت شکن در سفر به استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: باید متناسب با ظرفیت ها و نیازهای مناطق آزاد برای سال جدید سیاست گذاری اقتصادی و اعتباری ویژهای صورت گیرد و این مناطق به صورت خاص باید دیده شود.

به گزارش روابط عمومی مدیریت سیستان و بلوچستان، مدیرعامل بانک در نشستی که در جریان بازدید از این ستاد و شعب این مدیریت برگزار شد عنوان کرد: با توجه به شرایط جغرافیایی خاص این منطقه مشخص شد که این استان محور اصلی ترانزیت جنوب به شمال است و می تواند نقطه اتصالی در مجموعه راه ابریشم باشد که ظرفیت عظیمی را میتواند برای استان به ارمغان بیاورد.

دکتر بتشکن در این دیدار که اعضای هیات مدیره، مشاور مدیرعامل در امور منابع انسانی، تعدادی از مدیران امور، روسای ادارات و مدیر شعب استان نیز حضور داشتند، تصریح کرد: عملکرد مطلوب و کسب رتبه دوم ارزیابی عملکرد دلیلی شد تا با سفر به این استان قدردان زحمات کارکنان این مدیریت باشم.

وی با اشاره به تصمیمگیری برای سرمایهگذاری خارجی در شهرستان چابهار، شعب موجود در این شهرستان را در آینده دارای مزیتهای فراوانی عنوان کرد و افزود: باید شعب شهرستان چابهار با توانایی، ابزار و سیاستهای متناسب با ظرفیتهای منطقه برای خدماتدهی به شرکتهای فعال تجهیز شوند تا بتوانیم از ظرفیتهای این شهرستان استفاده کنیم.

سواحل مکران دیگر موضوعی بود که مدیرعامل از آن بهعنوان ظرفیت استان سیستان و بلوچستان یاد کرد و اظهار داشت: در راستای آبادانی سواحل مکران و شهرکسازی و رونق بخشیدن به فعالیتهای اقتصادی باید برنامهریزی شود که این امر مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به ترکیب جمعیتی استان که متشکل از اهل تسنن و تشیع است تصریح کرد: این موضوع موجب جمعآوری منابع قرضالحسنه، دو برابر متوسط بانک در این استان شده است که بهعنوان یکی از ظرفیتهای استان میتوان از آن یاد کرد.

دکتر بتشکن نیروی انسانی کارآمد را مهمترین ظرفیت استان عنوان کرد و ادامه داد: سطح دانش و اطلاعات بانکی کارکنان این استان مورد رضایت است و با توجه به بازدید صورت گرفته از شعب، آنها به جزییات ریز محصولات و قوانین بانک و همچنین وضعیت بازار و عملکرد رقبا تسلط دارند.

مدیرعامل بانک با اشاره به جایگاه مطلوب بانک بهعنوان یک بانک پیشتاز و سالم در اعطای تسهیلات تصریح کرد: 108 و 80 درصد رشد به ترتیب در اعطای تسهیلات مشارکت مدنی و خرید نشان از همین موضوع است.

بازاریابی هدفمند در هنگام پرداخت تسهیلات به انبوهسازان و تشویق آنها به گردش منابع تسهیلاتی پرداختی در داخل بانک، برنامهریزی و تلاش برای کاهش NPL مدیریت و قرارگیری تمامی شعب در پایان سال در رده سبز ارزیابی عملکرد و کسب رتبه برتر بانک در استان از دیگر مواردی بود که دکتر بتشکن آنها را برشمرد.

در این نشست محمدرضا بوستانافروز مدیر شعب استان هم با ارایه گزارشی از وضعیت اجتماعی و اقتصادی از رشد 18 درصدی منابع نسبت به اسفندماه سال 94 و 34 درصدی نسبت به آذرماه سال گذشته خبر داد و از شعب زیباشهر زاهدان با 65 درصد، میدان امام علی (ع) زاهدان با 31 درصد و هیرمند زابل با 22 درصد رشد منابع نسبت به پایان اسفندماه 1394، بهعنوان شعب موفق استان یاد کرد.

در پایان این نشست مدیرعامل از تلاشهای روسای شعب موفق برتر استان از جمله سیاوش زراعتی مرکزی زاهدان، اصغر دستیار صدف چابهار، حسن ملایی چهارراه رسولی زاهدان، علیاحمد زیباشهر زاهدان و حسن نیکبخت هیرمند زابل با اهدای لوح تقدیر قدرانی کرد.

همچنین دکتر بتشکن از رضا خمرنیایی، جواد صوفی، حامد آقایی زوری، مرتضی خمرنیایی، رحمتاله سارانی، زینب سالمی و آترا جهانتیغ فرزندان شهید شاغل در بانک مسکن با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل کرد.

دیدار مدیرعامل بانک با ایمه جمعه شهر زاهدان

در جریان این سفر مدیرعامل بانک با مولوی اسماعیل زهی امام جمعه اهل تسنن زاهدان دیدار کرد.

در این دیدار دکتر بتشکن گزارشی از وضعیت پرداخت تسهیلات قرضالحسنه ازدواج، مسکن مهر و بافت فرسوده در استان ارایه کرد و با اشاره به پرداخت تسهیلات مسکن مهر روستایی گفت: علیرغم اعطای مناسب این تسهیلات به روستاییان در استان، آنان علاقهای به بازپرداخت تسهیلات ندارند. بنابراین از علمای دینی خواهشمندم نسبت به ترویج پرداخت اقساط تسهیلات از طریق تریبونهای نماز جمعه و سایر امکانات تحت اختیار اقدامات موثری را انجام دهند.

وی ادامه داد: هرگونه تاخیر در پرداخت اقساط مانع از اعطای تسهیلات به سایر مردم خواهد شد و بر روند توسعه و آبادانی و بهبود وضعیت اشتغال استان تاثیر منفی خواهد گذاشت.

در ادامه مولوی امام جمعه اهل تسنن زاهدان با ابراز خشنودی از حضور مدیرعامل در استان و قدردانی از زحمات تمامی مسوولان و کارکنان بانک مسکن گفت: در زمان اعطای تسهیلات مسکن مهر تبلیغات سویی شده است و مردم با تصور اینکه این تسهیلات بازپرداخت ندارد نسبت به اخذ وام اقدام کرده ولیکن این قرض بر عهده آنها است و باید پرداخت کنند.

وی در خصوص منابع قرضالحسنه پیشنهاد کرد یک شعبه قرضالحسنه در شهر زاهدان ایجاد شود.

همچنین مدیرعامل بانک در دیدار با حجتالاسلام سلیمانی نماینده ولیفقیه در استان نحوه پرداخت تسهیلات را تشریح و تاکید کرد: تسهیلات اعطایی بانک صرفاً در موضوع پرداخت شده هزینه میشود و با عنایت به تاکید مقام معظم رهبری این تسهیلات در اختیار عموم مردم است.

دکتر بتشکن گفت: در استان سیستان و بلوچستان معادل دو برابر سهمیه اعلام شده بانک مرکزی تسهیلات قرضالحسنه ازدواج پرداختشده و این باعث افتخار بانک مسکن است که بتواند در راستای توسعه و رونق اقتصاد قدم بردارد.

در ادامه سلیمانی نماینده ولیفقیه در استان بیان کرد: فرهنگ غلط عدم پرداخت اقساط بنا به دلایلی در استان به وجود آمد که باید با آن مقابله شود. در این راستا باید گزارشی از وضعیت تسهیلات استان و مطالبات و پراکندگی جغرافیایی آن تهیه شود تا با مطالعه آن راهکاری برای آن اتخاذ شده و از تریبونهای امامان جماعت این امر فرهنگسازی و کنترل شده و در مجلات تخصصی اطلاعرسانی شود.

بازدید مدیرعامل و اعضای هیات مدیره از شعب استان

در ادامه این سفر، تمامی شعب استان سیستانوبلوچستان تا دورترین نقاط، مورد بازدید مدیرعامل و هیات همراه  قرار گرفت و مدیران ارشد بانک از نزدیک در جریان عملکرد، مشکلات و روند تجهیز و تخصیص منابع در شعب قرار گرفتند.

براساس این گزارش در حاشیه بازدید مدیرعامل بانک از شعبه مرکزی زاهدان، مقرر شد منابع این شعبه تا پایان سال 1396 به یکهزار میلیارد ریال برسد و رییس شعبه با امضای دفتر بازبینی متعهد شد این هدف را محقق کند.

از نکات قابل توجه در سفرهای استانی مدیرعامل یادداشت نکات لازم و تاکیدات مدیریتی در دفاتر بازبینی شعب است که روسای شعب نیز از آن بهره مند میشوند.

براساس این گزارش، مدیرعامل بانک و هیات همراه از شعب شهرستان زاهدان، رحیمیانارکی عضو هیات مدیره و محمدحسن علمداری رییس اداره کل امور شعب استانها از شعب زابل و زهک، محسن عزیزی دیگر عضو هیات مدیره با همراهی صابر عسکرپور مدیر امور مالی از شعب شهرستانهای خاش و ایرانشهر و علیرضا بلگوری دیگر عضو هیات مدیره و حسین حیدری رییس اداره اعتبارات و تامین مالی از شعب شهرستان چابهار بازدید کرده و ضمن مذاکره با مشتریان، وضعیت عملکردی و میزان رضایت مشتریان از بانک را مورد بررسی قرار دادند.

در بازدید از شهرستان زابل کلاس آموزشی این شهرستان با هدف برگزاری دورههای آموزش کارکنان شعب شهرستان زابل و زهک افتتاح شد.

آخرین بروزرسانی 1395/11/2