تازه های اخبار تازه های اخبار

ریس شعبه بلوار امامت مشهد عنوان کرد

رمز موفقیت شعبه ،مسولیت پذیری کارکنان و ارایه طرح های جدید بانک

شعبه بلوار امامت مشهد یکی از موفق ترین شعب تحت پوشش مدیریت خراسان رضوی در سه ماهه ابتدای سال جاری به شمار می رود. این شعبه در سال 1390 با درجه 4 افتتاح شده و دارای 5 نفرنیروی انسانی می باشد که با تلاش خوب کارکنان از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه 33 میلیارد ریال معادل 45 درصد رشد داشته و توانسته در بین 72 شعبه تحت پوشش مدیریت رتبه دوم جذب منابع را کسب کند و همچنین در بخش وصول مطالبات نیز با کاهش 84 درصدی مطالبات عملکرد مطلوبی داشته باشد.

1- با توجه به اینکه شعبه شما در بخش جذب منابع در سه ماهه ابتدای سال جاری موفق عمل نموده ،‌ چه ارزیابی از عملکرد شعبه در این بخش دارید؟

با همکاری، همدلی، تکریم ارباب رجوع و تلاش همکاران، شعبه در پایان سه ماهه اول سال 93 نسبت به ابتدای سال با جذب منابعی بالغ بر 33 میلیارد ریال رشدی معادل 45% را تجربه نموده است و مجموع منابع شعبه از مبلغ 73 میلیارد ریال در پایان سال 92 به مبلغ 106 میلیارد ریال در پایان خردادماه 93 رسیده است.

3- چه اقدامات مؤثری در شعبه انجام پذیرفته که باعث موفقیت شعبه در جذب منابع شده است؟

از مهمترین عوامل در رشد و موفقیت شعبه می توان به مسیولیت پذیری و نحوه برخورد همکاران با مشتریان، ارایه طرح های جدید بانک در بخش جذب منابع مانند طرح نوروز و سپرده بهمن در پایان سال 92 اشاره کرد. همچنین انجام به موقع درخواست های مشتریان و کاهش زمان ارایه خدمات از طریق افزایش تعداد باجه های دریافت و پرداخت در زمان ازدحام و شلوغی شعبه و ایجاد فضای همدلی و تعامل بین همکاران از دیگر عوامل موثر در جذب منابع بوده است.

4- چه رویکردی برای دستیابی به اهداف در بخش جذب منابع دارید؟

شناسایی مشتریان هدف و افزایش سهم آن ها از سبد محصولات بانک، تشریح مزایای انواع حساب ها و خدمات ارایه شده توسط بانک برای بازار هدف، از اصلی ترین رویکردهای شعبه می باشد.

5- در راستای تکریم ارباب رجوع و جلب رضایت مشتریان چه اقدامات مؤثری انجام داده اید؟

تکریم ارباب رجوع و جلب رضایت مشتریان بعنوان اولین اصل در وفادارسازی مشتریان و ارایه خدمات بهینه به ایشان، مورد توافق تمام همکاران واقع گردیده بطوریکه جذب برخی از مشتریان هدف که مشتری بانک ها و موسسات اطراف شعبه بوده اند از همین طریق صورت گرفته است.

6- با توجه به مزیت های رقابتی در بانک مسکن نسبت به سایر بانک ها درادامه روند رو به رشد شعبه در جذب منابع چه تمهیداتی را اندیشیده اید؟

تشریح محصولات ویژه از قبیل انواع حساب های ممتاز در بازاریابی ها و همچنین برای مشتریان گذری شعبه و تبدیل آنان به مشتریان دایمی از اهداف شعبه جهت جذب منابع جدید می باشد. امیدوارم امسال نیز همچون سال گذشته مدیران محترم عالی بانک با ارایه محصولات جدید و منحصر به فرد پشتیبان شعب در جذب منابع باشند.

7- ارتقای خدمات بانکداری الکترونیک در بانک مسکن در سال های اخیر در رضایتمندی و جذب مشتریان چه تاثیری داشته است؟

در حال حاضر با توجه به اینکه تمام بانک ها و موسسات مالی به سمت ارایه خدمات بانکداری الکترونیک به مشتریان حرکت نموده اند بانکی موفق است که بیشترین خدمات را در این بخش به مشتریان ارایه نماید که خوشبختانه ارتقای و پیشرفت خدمات بانکداری در بانک مسکن با داشتن پایانه های مختلف الکترونیکی به روز و فعال، سبب شده که بانک مسکن جایگاه مناسبی را در بین بانک ها و موسسات کسب کند و به همین دلیل اکثر مشتریانی که کارهای مالی خود را الکترونیکی انجام می دهند جذب بانک شده اند.

8- برای وفادارسازی مشتریان چه اقداماتی انجام داده اید؟

صرف وقت در هنگام صحبت بامشتری و عدم انجام فعالیت متفرقه در زمان مذاکره با وی، همراهی مشتری توسط همکار و معرفی وی به رییس شعبه در زمانی که نیاز به توضیحات تکمیلی می باشد و یا در زمان ازدحام و شلوغی شعبه، تکریم ارباب رجوع و مشایعت مشتریان هدف در زمان ترک شعبه از جمله اقدامات شعبه جهت وفادارسازی مشتریان می باشد.

9- در حوزه بازاریابی چه برنامه و اقداماتی داشته اید؟

با توجه به اینکه شعبه در بین چندین بانک و موسسه مالی و اعتباری واقع شده است بازاریابی را توسط تمام همکاران از داخل شعبه شروع کرده و بسیاری از مشتریان گذری رابه مشتریان دایمی تبدیل نموده ایم. تشکیل دو گروه جهت بازاریابی خارج شعبه و پیگیری بازاریابی های انجام شده نیز از دیگر اقدامات انجام شده شعبه می باشد.

10- با توجه به کاهش 84 درصدی مطالبات شعبه در سه ماهه ابتدای سالجاری، برنامه ریزی شعبه برای دستیابی به این موفقیت چه بوده است؟

تلاش و بسیج همکاران، پیگیری مستمر از اولین قسط معوق ایجاد شده و همچنین تعیین هدف و پیگیری مستمر توسط مدیریت محترم از مهمترین دلایل کاهش مطالبات می باشد.

11- ارزیابی شما از سیاست ها و اهداف کلان بانک چیست؟

داشتن نقشه راه و هدف چشم انداز باعث ایجاد انگیزه و پویایی سازمان شده و تمامی بخش ها و پرسنل جهت نیل به اهداف از پیش تعیین شده در تعامل با هم قرار می گیرند و این امر سبب رشد سازمان می شود.
 

آخرین بروزرسانی 1394/5/4