مصاحبه مصاحبه

خراسان رضوی ، کردستان، اصفهان و خراسان جنوبی:

اولین پروژه مشترک استانی با عنوان «پویش چگونه خانه دار شویم؟» را اجرا کردند.

مقدمه: بدون شک مهمترین رسالت اصلي بانك مسكن، خانه دار ساختن آحاد ايرانيان و ماموریت مدیران و کارکنان این بانک تسهیل فرآیند تامین مالی حوزه مسکن و توسعه شهری و اعطاء تسهیلات جهت تامین مسکن کلیه خانوارهای فاقد مسکن و ارائه خدمات مالی، بانکی و مشاوره ای به فعالان، توسعه گران و سازندگان واحدهای مسکونی منطبق با الگوی مصرف برای اقشار میان درآمد و کم درآمد با تاکید بر احیاء بافت های فرسوده و شهرهای میان جمعیتی است بطوریکه تلاشهای شبانه روزی و رشادتهای مدیران و کارکنان این بانک در گذشته دو پروژه بزرگ دولت یعنی مسکن مهر که منجر به خانه دار شدن بسیاری از ایرانیان خصوصا اقشار کم درآمد و ضعیف گردید و همت برای اجرای طرح اقدام ملی در تولید مسکن ، سندی برای اثبات این ادعا در گذشته و حال حاضر می باشد. از سوي علاوه بر تامین مالی پروژه های ملی و دولتی ، بانک مسکن تسهیلات متنوعی برای احداث، خرید و تعمیر واحد مسکونی شهروندان دارد که نتايج حاصل از تحقيقات ميداني صورت گرفته نشان از عدم آشنايي كافي گروه هاي جامعه هدف با خدمات بانك و این تسهیلات دارد. لذا بدين منظور مديريت هاي شعب استان هاي خراسان رضوي ، كردستان، خراسان جنوبي و اصفهان در اقدامي مشترك اولين پويش «چگونه خانه دار شويم؟» را با همکاری اداره کل روابط عمومی اجرا کردند که آنچه را در زیر مطالعه می کنید دیدگاه مدیران شعب این استانها در اجرای این پویش است .

مدیر شعب استان خراسان رضوی: رسالت بانک مسکن خانه دار ساختن اقشار مختلف جامعه است

حسن خطیب زاده مدیر شعب استان خراسان رضوی نیز رسالت و ماموریت اصلی بانک مسکن را تامین مالی در راستای خانه دارنمودن اقشار مختلف جامعه دانست و افزود: رسالت اصلی اصلی بانک مسکن خانه دار ساختن اقشار مختلف جامعه خصوصا دهک های میانی جامعه و اقشار میان درآمد می باشد که در این راستا و به جهت معرفی انواع طرح ها و تسهیلات بانک و ارائه خدمات مشاوره ای به مردم و به ویژه کارکنان ادارات و سازمان ها، پویش چگونه خانه دار شویم در این استان همز مان با استانهای کردستان، خراسان جنوبی و اصفهان  آغاز گردیده است.

خطیب زاده تجربه استان خراسان رضوی در اجرای این طرح در سال گذشته را موجب کسب رتبه نخست استان در افتتاح حساب جوانان در بین مدیریت های سراسر کشور و  تحقق بیش از صددرصدی هدف در بخش تسهیلات پرداختی و همچنین تحقق بیش از 300%هدف در جذب منابع قرض الحسنه جاری دانست و گفت: با توجه به تجربه موفق استان خراسان رضوی در اجرای پویش مقرر گردید با توجه به تجربیان استانهایی همچون کردستان در اجرای پروژه های مشابه خصوصا در شهرهای جدید التاسیس این پروژه بصورت مشترک با مدیریت شعب استان کردستان، برگزار گردد که در ادامه با استقبال استان های اصفهان و خراسان جنوبی نیز مواجه گردیده است.

مدیر شعب استان خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان و امکانات موجود در شهرهای مختلف، دو روش اجرا در نظر گرفته شده است. در روش اول برای شهرهای بزرگ ارائه خدمات مشاوره ای از طریق مراجعه مستقیم، برگزاری میز خدمت، برگزاری جلسات حضوری و همایش ها و همچنین استفاده از فضای مجازی به منظور معرفی سامانه "چگونه خانه دار شویم؟" می باشد و در شهرهای جدیدالتاسیس نیز خدمات مشاوره ای از طریق برگزاری جلسات با شهرداران و فرمانداران و همچنین استفاده از ظرفیت های دفاتر پیش خوان دولت ارائه می گردد.

وی در ادامه هدف از اجرای این پویش را ارائه خدمات مشاوره ای در راستای تامین مالی زنجیره مسکن عنوان کرد و ابرزا داشت: اجرای اصولی این پویش بصورت تیمی با استانهای دیگر و بهره برداری مناسب از ظرفیت های موجود در جامعه ،تاثیر بسزائی در افزایش عرضه و همچنین تقاضای مسکن خواهد داشت که در نهایت رونق زائی بیشتر در بخش مسکن را موجب خواهد گردید.

مدیر شعب استان کردستان: کار تیمی موفقیت سازمان را تضمین می کند

جلال الدین سلیمی مدیر شعب استان کردستان اجرای انجام کار تیمی را عامل اصلی موفقیت سازمان عنوان کرد و  گفت: رسالت اصلی بانک مسکن خانه دار ساختن آحاد ایرانیان است که به همین منظور و نیز در جهت اطلاع رسانی تسهیلات و خدمات ،خصوصا گسترش سطح نفوذ تسهیلات بانک در شهریهای جدید التاسیس، پویش «چگونه خانه‌دار شویم؟» بصورت مشترک همزمان با استانهای خراسان رضوی، خراسان جنوبی و اصفهان در سطح استان کردستان اجرا می شود که این کار تیمی می تواند موفقیت سازمان را در اجرای پویش و تحقق اهداف تضمین نماید.

سلیمی به جزئیات اجرای این طرح پرداخت و اظهار داشت: این طرح از ابتدای آبان ماه تا پایان سال 99 با اهدافی همچون معرفي انواع خدمات و تسهيلات بانك مسكن به گروه هاي مختلف جامعه هدف و کمک به خانه دار ساختن شهروندان کردستانی خصوصا اقشار کم درآمد اجرا می شود.

مدیر شعب کردستان درخصوص چگونگی اجرای پویش و معرفی سامانه «چگونه خانه دار شویم» در شهرهای استان گفت: پویش چگونه خانه دار شویم؟ با اطلاع رسانی راههای خانه دار شدن از طریق تبلیغات محیطی و فضای مجازی اجرا می شود که شهروندان کردستانی اطلاعات بیشتر درخصوص تسهیلات بانک مسکن موضوع این پویش را از سامانه طراحی شده به تارنمای اینترنتی https://www.bank-maskan.ir/khaneh که یکی از سامانه های بسیار موثر و کاربردی طراحی شده توسط اداره کل روابط عمومی بانک مسکن است  ونیز مراجعه حضوری به شعب بانک مسکن کسب نمایند.

وی درخصوص اجرای پویش در شهرهای جدید التاسیس و زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت ابراز داشت: در شهرهای جدیدالتاسیس که به تازگی شهر شده است، با توجه به قیمت مسکن در این شهرها  جهت بهره مندی شهروندان از طریق شهرداری و دفاتر پیشخوان دولت، اجرای پویش اطلاع رسانی می گردد.

مدیر شعب بانک مسکن کردستان همچنین یادآور شد: با اجرای پویش استانی چگونه خانه دار شویم هر کدام از ساکنین این شهرها می‌توانند پس از اخذ سند مالکیت از تمام تسهیلات بانک مسکن برای ساخت و ساز و خرید واحد مسکونی بهره‌مند شوند.

سلیمی در ادامه حضور کارشناسان بانک مسکن در میز خدمت ادارات کل و شهرداریهای استان در جهت معرفی پویش و مشاوره تسهیلات بانک مسکن به کارکنان و مراجعین را بعنوان مهمترین محور برنامه های پویش «چگونه خانه دار شویم» عنوان کرد.

 

 

مدیر شعب استان اصفهان : بخش مسکن موتور محرک توسعه اقتصاد کشور است.

حسن نوروزی مدیر شعب استان اصفهان نیز بخش مسکن را به دلیل ارتباط قوی پسین و پیشین بخش مسکن با سایر بخش های اقتصادی ، موتور محرک توسعه اقتصاد کشور برشمرد و گفت: بخش مسکن سهم عمده ای در تولید ناخالص ملی ، سرمایه گذاری و اشتغال کشور دارد از اینرو میتواند بعنوان موتور محرک رشد و توسعه در اقتصاد کشورعمل کند.

نوروزی اجرای این پویش را یک حرکتی کارشناسی شده، متفکرانه، برنامه ریزی شده دانست و گفت: این پویش در استان با تیم سازی و بهره گیری از ظرفیت کارکنان در ستاد و  شعب به همراه تبلیغات گسترده در جهت معرفی سامانه مربوطه و ارائه مشاوره های خوب به مردم اجرا خواهد شد که اجرای آن یقینا زمینه را برای شناساندن شرایط انواع تسهیلات بانک به مردم فراهم خواهد ساخت که امیدوارم با اجرای این پویش بتوانیم اکثر مردم عزیز استان  به ویژه فعالان صنف املاک و ساختمان را در جریان فعالیتهای بانک قراردهیم.

وی تبلیغات موثر دسترسی آسان به خدمات را موجب افزایش سهم از بازار برای بانک برشمرد و تصریح نمود: با اجرای این پویش بانک مس تواند سهم از بازار را توسعه دهد، و در مقابل فشارهای رقابتی رقبا بهترین جایگاه را در بازار برای خود به دست آورد که با همین رویکرد، سامانه اینترنتی " چگونه خانه دارشویم؟" به نشانی https://www.bank-maskan.ir/khaneh/ با هدف معرفی انواع تسهیلات بخش مسکن بصورت آسان و سریع و از طریق ارتباط مستقیم و بدون واسطه با مشتری توسط بانک طراحی گردیده و امروز نیاز هست که با فعالیتهای تبلیغی دوچندان نسبت به معرفی این سامانه به همه مشتریان و مردم استان اقدام کنیم.

مدیر شعب استان همچنین اضافه کرد: این پویش در حال حاضر نوپاست و امیدوارم با هم افزایی و مشارکت دیگر مدیریت های کشور بتوانیم نسبت به معرفی بیشتر و بهتر محصولات و خدمات اعتباری و همچنین معرفی محصولات انحصاری پرتفوی خدمات بانک مسکن در سطح شهرهای استان از طریق تیم های بازاریابی تشکیل شده اقدام نماییم و تاثیرات مثبت و رو به رشد آن را در ماههای آتی با اقبال هم استانی های عزیز به انواع تسهیلات بانک مشاهده نماییم.

مدیر شعب استان خراسان جنوبی: اطلاع رساني منسجم ، هماهنگ و كاملا برنامه ريزي شده موجب اجرای موفق پویش خواهد شد.

در ادامه محمدرضا بوستان افروز مدیر شعب استان خراسان جنوبی نیز هدف از اجراي پويش استاني چگونه خانه دار شويم  را ، معرفي هر چه بيشتر خدمات ريالي تسهيلاتي بانك به عنوان بانك متولي صنعت ساختمان بیان کرد و گفت: به منظور تحقق رسالت اصلی بانک مسکن و با تكيه بر داشته ها  به عنوان تنها بانك تخصصي و توسعه‌اي در بخش مسكن با نگاه منفعت اجتماعي در جهت در برآورده نمودن مهمترين نياز مردم به خصوص اقشار كم درآمد و ميان درآمد که همانا تهیه مسکن است در جامعه نقش‌آفريني كنيم و در اين راستا با برقراري تعامل موثر با فعالان بخش مسكن و ساختمان و برگزاري نشست هايي با رعايت پروتكل هاي بهداشتي ضمن تبيين و تشريح خدمات و محصولات بانك ، تقويت تعاملات في مابين و احصاء نيازهاي اعتباري و مالي مشتريان بانك را بيش از بيش پيگيري نموده ، خدماتي متناسب با نياز انبوه سازان و آحاد جامعه ارائه دهيم و در اين راه از ابزارهاي خوبي همچون سامانه چگونه صاحب خانه شويم بهره ميبريم .

مدیر شعب استان هم افزايي و استفاده از پتانسيل هاي موجود بانك و سازمانهاي متعامل بخش مسكن همچون راه و شهرسازي ، بنياد مسكن و شهرداري ها را مهمتیرن عامل موفقیت اجرای پویش عنوان کرد و گفت: . سازمانهای مرتبط با بخش مسکن كه به نوعي پرچمداران مسكن در جامعه مي باشند و از امكانات و پتانسيل خوبي نيز برخوردارند كه با برنامه ريزي انجام شده  و استفاده از ظرفیت این سازمانها در اجرای  اين پويش و  نیز با تبليغات همه جانبه از جانب صدا و سيما و جرايد و نصب تراكت و بنر در شعب و برپايي ميز خدمت و ارسال پيامك، میتوانیم خدمات بانک را با اجرای این پویش برجسته کنیم.

بوستان افروز طراحی سامانه «چگونه خانه دار شویم؟» را توسط اداره کل روابط عمومی عامل موفقیت اجرای پویش برشمرد و ابراز داشت: در اين سامانه با طراحي زيبا و گرافيكي خوب درباره انواع تسهيلات ساخت ، خريد و جعاله مسكن مطالب كاملي ارائه شده كه ميتواند گره گشاي مشكل بسياري از مردم باشد . چراكه ما معتقديم با اطلاع رساني كامل و مبسوط مي توان اهداف را محقق كرد و اطلاع رساني جامع وظيفه و رسالت سازماني ما به عنوان بانكدار است.

 

آخرین بروزرسانی 1399/12/23