تازه های اخبار تازه های اخبار

شیردل در جمع کردستانیها:

با ایجاد بانکداری دیجیتال، برای مشتریان بانک ارزش آفرینی کنیم

عضو هیات عامل بانک و معاون مدیرعامل در امور فناوری در سفری دو روزه به همراه مدیرعامل شرکت ناواکو و روسای ادارت کل فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک استان کردستان از شعب شهرستان سنندج بازدید و طی جلسه با مسئولین مدیریت کردستان بصورت آنلاین با روسای شعب استان کردستان به گفتگو نشست.

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن _هیبنا: ساسان شیر دل در این جلسه که در سالن اجتماعات مدیریت کردستان برگزار شد از طریق ارتباط ویدیوی در بستر skyroom مشکلات و پیشنهادات حوزه فناوری را با روسای شعب استان بررسی کرد.

شیردل با ابراز خرسندی از حضور در جمع کارکنان مدیریت کردستان و ابلاغ سلام مدیر عامل و اعضای هیأت مدیره به کارکنان استان، به ارزیابی بازدید شعب و جلسه آنلاین با روسای شعب پرداخت و گفت: با برگزاری جلسات و گفتگو با مدیران استان و روسای شعب ، مشکلات و پیشنهادات حوزه فناوری را بررسی کردیم و امیدواریم بتوانیم پاسخگوی نیازهای همکاران در بخش فناوری ، تامین تجهیزات و بانکداری الکترونیک باشیم.

وی از  زحمات کارکنان صف در ارائه خدمت به مدم استان تقدیر کرد و ابراز داشت: شما همکاران باید خود را برای فصل و دوره جدیدی از خدمت در بانک آماده کنید، دوره ای که با توجه به سفرهای اعضای هیأت مدیره و هیأت عامل به استانها، بیانگر ارتباط تنگاتنگ با کارکنان صف، موجب کاهش فاصله ارتباطی با مدیران بانک و ایجاد فضای عملکردی بر کل شبکه بانک شده است.

عضو هیآت عامل بانک افزایش اختیارات شعب را در جهت ایجاد جسارت در چارچوب های کاری و براساس دستور العملهای بانک عنوان کرد و افزود: افزایش اختیارات شعب موجب شده تا هر شعبه خود یک ستاد بانک باشد که در قالب دستورالعملهای بانکی برای امور خود تصمصم بگیرد.

معاون مدیرعامل در حوزه فناوری همچنین ادامه داد: هدف ما ایجاد بانکداری دیجیتال برای بانک مسکن است ، بانکداری که در آن هر سرویسی را در هر زمان و مکانی با سلیقه تک تک مشتریان در اختیار آنها بگذاریم ، اگرچه در گذشته در این حوزه کند حرکت کردیم ولی الان مجبور هستیم که سرعت خود را برای رسیدن به این سطح از بانکداری افزایش بدهیم و از تمام توانمندی خود در جهت تامین نیازهای مشتریان و پیشی گرفتن از رقبا استفاده کنیم.

شیردل توسعه بانکداری دیجیتال را موجب ارزش آفرینی برای مشتری خطاب کرد و گفت: با ایجاد بانکداری دیجیتال می توانیم برای مشتریان بانک ارزش آفرینی کنیم و با ارائه خدمات نوین بانکی آنها را جذب بانک کنیم و در نهایت با قدم‌هایی که در ح این حوزه برمی داریم می تواینم مشتری را به بانک وفادار کنیم.

وی بخشی از مشکلات حوزه فناوری را وجود قوانین بالادستی عنوان کردو تصریح نمود: برخی بانک ها اقداماتی را بر خلاف قوانین بانک مرکزی انجام می‌دهند که این اقدامات آنها پایدار نخواهد بود و ما می بایست در ایجاد بسترهای بانکداری الکترونیک قوانین بالادستی را رعایت کنیم تابتوانیم اقدامات خود در بانکداری دیجیتال براساس دستورالعمل ها و چارچوب ها قانونی بانک مرکزی، تا ده سال آینده پایدار کنیم.

معاون مدیر عامل در حوزه فناوری به تشریح شخصیت برند بانک مسکن پرداخت و ادامه داد: شخصیت برند بانک مسکن به نوع خدماتی که ما به مشتریان ارائه میدهیم بر می گردد، پس می بایست در ابتدا از آن چه که در اختیار داریم به صورت بهینه استفاده کنیم و در کنار آن به توسعه ابزارهای خود بیاندیشیم و تمام تلاش ما در ادارات زیر مجموعه معاونت فناوری ادارات و شرکت ناواکو این است که نیازهای فناوری کارکنان را پاسخگو باشیم و بتوانیم ابزارهای مورد نیاز بانکداری الکترونیک را ایجاد کنیم چرا که هدف ما در حوزه فناوری این است که مشتری برای دریافت خدمات و کلاسیک بانکی همانند درخواست تسهیلات، افتتاح حساب، خدمات ضمانت نامه و ... به شعبه مراجعه ننماید و تمامی این خدمات را از طریق ابزارهای الکترونیکی بانک دریافت کند

شیردل در خصوص آینده بانکداری الکترونیک بانک در ده سال آینده گفت: ما موظفیم زیرساختهای بانک را برای ده سال آینده آماده کنیم و در کنار ایجاد کربانکینگ و یکپارچه کردن تمام سیستم‌های بانک، بستر را برای بسیاری دیگر از خدمات بانکی ازجمله بانکداری باز آماده می‌کنیم، تا آن خدمتی که همکاران ما در ده سال آینده تقاضا می کنند را پیش از رقبا فراهم نماییم.

در ادامه این جلسه جلال الدین سلیمی مدیر شعب استان کردستان، توسعه بانکداری الکترونیک را نیاز ضروری امروز بانک برشمرد و گفت: همه ما امروز می بایست در توسعه ابزارهای بانکداری الکترونیک تلاش کنیم چرا که امروز بانکداری الکترونیک یک نیاز ضروری و فرصتی برای پیشی گرفتن از رقباست.

وی به تشریح اقدامات کردستان در حوزه فناوری پرداخت و ابراز داشت: اولین طرحی که در مدیریت کردستان اجرا شد ، طرح همیت «هر مشتری یک تراکنش» بود که بوسیله این طرح ضمن تحقق اهداف بانکداری الکترونیک موجب تسریع در ارائه خدمات به مشتریان و تحقق اهداف در سایر بخشها خصوصا جذب منابع و ووصول مطالبات شد.

مدیر شعب کردستان طرحهای خلاقانه مدیریت در حوزه بانکداری الکترونیک را تشریح کرد و اضافه نمود: مدیریت کردستان هموراه در تویعه ابزارهای الکترونیکی پیشتاز بوده بطوریکه بسیاری از طرحهای خلاقانه از جمله باشگاه مشتریان، ساماندهی پرداختهای خرد شهری از جمله کرایه تاکسی و پرداخت گاز بهاء در CNG، الکترونیکی کردن عوارض در پارکینگها و پایانه های مرزی توسط این مدیریت به مرکز پیشنهاد شده است.

سلیمی از روسای شعب خواست تا حضور معاون مدیر عامل در حوزه فناوری در استان را غنیمت بشمارند و از این فرصت در جهت طرح مشکلات حوزه فناوری و پیشنهاد ایجاد زیرساختها و بسترهای بانکداری الکترونیک برای ارائه خدمات سریع، آسان و مطمئن در بستر بانکداری الکترونیک در استان استفاده نمایند.

در ادامه این جلسه ضیا ظریفی مدیر عامل شرکت ناواکو از طرح مشکلات و پیشنهادات روسای شعب درخصوص کارتخوانهای شرکت ناواکو استقبال کرد و گفت: ما در شرکت مشکلات زیادی را تجربه کردیم که روسای شعب به خوبی به آنها اشاره کردند که به خاطر دیدگاه بسیار ارزشمند معاون مدیر عامل در حوزه فناوری و دغدغه های ایشان در این حوزه ، در سال 1400 شاهد تغییرات خوبی خواهیم بود و به امید خدا تا پایان شهریور ۱۴۰۰ با توجه به مناقصه ای که برگزار شده ، تعداد دستگاههای کارتخوان بانک مسکن به بیش از  ۱۲۰ هزار دستگاه خواهد رسید.

وی توسعه ابزارهای جانبی و ارزش افزوده را در کنار نصب دستگاههای کارتخوان یکی دیگر از اقدامات ارزشمند حوزه فناوری بانک عنوان کرد و ادامه داد: در مناقصه برگزار شده، تامین ابزارهای دیگری همچون صندوق فروشگاهی ، پین پد و ... را که موجب ایجاد ارزش افزوده برای مشتریان می شود را پیش بینی کرده ایم  که در آینده ای نزدیک محقق می شود.

در این جلسه مهدی کاووسی فر رییس اداره کل فناوری اطلاعات و نیکوفر صفری رییس اداره بانکداری الکترونیک پاسخگوی سوالات روسای شعب در حوزه های دستگاه کارتخوان، سیستم مشارکت، سیستم جامع متمرکز، همراه بانک، اینترنت بانک و سامانه های برون سازمان از جمله سامانه استعلام شدند.

لازم بذکر است در این نشست یونس احمدی معاون مدیر شعب استان به تشریح اقدامات مدیریت در حوزه فناوری پرداخت و گفت: توسعه بانکداری الکترونیک یکی از دغدغه های مدیریت شعب استان کردستان بوده که موجب برگزاری نشستهای کاربردی با شعب و مشتریان در شهرستانهای استان بویژه مریوان و بانه در جهت توسعه ابزارهای الکترونیک و معرفی بانکداری الکترونیک بانک مسکن به آنان شده است.

احمدی به بازدید از مرز باشماق مریوان و نیز دیدار با کسبه بازارچه های تجاری بانه اشاره کرد و ادامه داد: بازدید از مناطق تجاری استان موجب شد تا  ضمن شناسایی نیازهای منطقه در حوزه بانکداری الکترونیک ، بسیاری از ابزارهای بانک از جمله کارتخوانهای فروشگاهی، خودپرداز و کیوسک را در مراکز تجاری این شهرها نصب و شاهد تحقق اهداف بانکداری الکترونیک مدیریت باشیم.

معاون مدیریت کردستان مواردی همچون تخصیص پایانه های فروشگاهای به تعداد 1000 دستگاه با توجه به ظرفیت مناطق تجاری بانه و مریوان، استقرار ابزارهای بانکی و مشارکت در ایجاد پایانه مرزی سیرانبند بانه، ایجاد پایگاه شبانه روزی خدمات بانکداری الکترونیک در بانه، ایجاد باشگاه مشتریان خصوصا برای پایانه های فروشگاهی، اصلاح بخشنامه تسهیلات اعتباری پذیرندگان فروشگاهی ، صدور مجوز خرید تجهیزات سخت افزاری برای شعب، اضافه کردن خدمات پرداخت قبوض شهرداریهای در کیوسک را به معاون فناوری مدیر عامل پیشنهاد داد.

گفتنی است ساسان شیردل معاون مدیرعامل در حوزه فناوری در این سفر از شعب مرکزی سنندج، آبیدر سنندج،مولوی کرد سنندج، بهاران سنندج و حسن آباد سنندج بازدید و ضمن برگزاری جلسه با روسای این شعب، بصورت آنلاین نیز پای صحبتهای روسای شعب مرکزی سقز، کامیاران، بانه و مریوان در خصوص مشکلات و پیشنهادات حوزه فناوری نشست.

آخرین بروزرسانی 1399/12/14

مطالب مرتبط مطالب مرتبط