گفتگو با روسای شعب موفق مدیریت شعب استان مازندران در یازدهمین دوره ارزیابی عملکرد منتهی به شهریور ماه 1398

گفتگو با روسای شعب موفق مدیریت شعب استان مازندران در یازدهمین دوره ارزیابی عملکرد منتهی به شهریور ماه 1398

در یازدهمین دوره ارزیابی عملکرد مدیرتها و شعب منتهی به شهریور ماه 1398، مدیریت شعب استان مازندران توانست با حضور ثابت خود در جایگاه سبز در طول یازده دوره، رتبه پنجم کل کشور را از آن خود نماید که ازجمله افتخارات آن می توان به حضور 30 شعبه(57درصد) در جایگاه سبز، افتخار کسب رتبه اول کشور(رویان) کسب افتخار دو شعبه از بیست شعبه برتر کشور،افتخارحضور هفت شعبه در بین یکصد شعبه برتر کشورو کسب رتبه اول حوزه غرب استان در بین 16حوزه کل کشور ،اشاره نمود. بر همین اساس گفتگویی با سه شعبه موفق استان ،رویان (رتبه اول کشور)،شعبه طالب آملی(رتبه 47 کشور) و شعبه مرکزی بابلسر(رتبه 94 کشور) داشته ایم تا از نزدیک با علل و دلایل موفقیت ایشان آشنا شویم.

 ابراهیم برزگر رییس شعبه  رویان:

ایجاد حس همکاری و همدلی توام با تکریم مشتریان

شعبه رویان از شعب موفق استان به شمار می رود که در نهمین دوره ارزیابی عملکرد توانست رتبه اول کشور را به خود اختصاص دهد و در سال جاری نیز با تلاش رییس و کارکنانش توانست در یازدهمین دوره ارزیابی عملکرد منتهی به شهریورماه 1398،کارنامه ای ممتاز از خود به جای گذارد و رتبه اول کشور را به خود اختصاص دهد.

ابراهیم برزگر رییس شعبه رویان که سکان هدایت و راهبری شعبه را به عهده دارد دلایل موفقیت این شعبه را در کسب رتبه اول کشور در یازدهمین دوره  ارزیابی عملکرد منتهی به شش ماهه اول سال 98 این طور بیان نمود که : شرط اصلی موفقیت یک شعبه در دستیابی به اهداف تعیین شده، مدیریت و برنامه ریزی است. بنابراین با توجه به اهدافی که در ابتدای هر سال به مجموعه بانک اعلام می شود؛ برای اینکه بتوانیم در همه زمینه ها توفیق داشته باشیم باید با مشارکت و همفکری همکاران برنامه ریزی کرده و راه های دستیابی به این اهداف را تعیین کرد. لذا با تیم سازی و با مذاکرات متعدد و وقت گذاری برای مشتریان و ارایه انواع خدمات و محصولات بانک و با حسن نیت  خود و بانک را برای مشتریان بالقوه تعریف نموده و مشتریان  با توجه به شناختی که از خوش نامی بانک  داشته ما را امین خود دانسته و اقدام به انتقال منابع به بانک  کردند.

برزگر در ادامه با اشاره به تحقق هدف 195درصدی جذب منابع درسال جاری اظهار نمود: شناساندن بانک وهمکاران به شهروندان و همچنین جذب سپرده گذاران نیازمند تکریم مشتریان می باشدوگرنه ارایه و معرفی خدمات در اکثربانکها نسبتاً یکسان است. اشراف به دستورالعملها و بخشنامه های بانک ازشاخصهای بارزدراعتلای بانک وهمکاران است. لذابرنامه ریزی مدون همراه بانظارت ونیز بهره مندی ازراهنمایی هاوپیگیری های مجدانه مدیریت ومسیولین محترم حوزه که بسیاردلسوزانه ومجدانه مارادرامرخدمت رسانی به مردم وکسب موفقیت راهنمایی نموده ونیز بازاریابی های متناوب درون وبرون شعبه ای ،ازدلایل موفقیت بوده است.

برزگر با تاکید بر نقش موثر همکاران و حمایت ستاد مدیریت وحوزه در کسب موفقیت شعبه رویان افزود: طبعاً مهمترین سرمایه هر سازمانی را نیروی انسانی آن تشکیل می‌دهد لذا باید در حد امکان تلاش نمود فضایی را‌ایجاد کرد که نیروی انسانی بیشترین بهره‌وری را داشته باشد و لازمه بالا بردن میزان بهره‌وری نیروی انسانی ‌ایجاد فضایی امن و انسانی در محیط کار است که همیشه سعی کرده ایم همکاران در شعبه احساس امنیت و آرامش داشته باشند که در‌این صورت میزان علاقه مندی و دلسوزی آنها به کارشان افزایش پیدا می‌کند.

رییس شعبه رویان در خصوص نحوه تعامل با کارکنان برای پیشبرد اهداف شعبه افزود:برای پیشبرد اهداف شعبه توسط همکاران ،تکریم همه  مشتریان و جذب منابع  به صورتی بوده  که بیشترین توان خود را صرف این امور می کنند و تماس مداوم با مشتریان ارزنده و ویژه به جهت تسریع به موقع در انجام امور آنان به نحوی که به محض ورود این قبیل مشتریان باید از رییس شعبه تا پیشخدمت، جویای انجام کار و مشکلات آنان باشند و از سوی دیگر برگزاری جلسات مستمر توام با آموزش لازم همراه با صداقت و همدلی که در نهایت پیشبرد اهداف شعبه و بانک را به دنبال خواهد داشت.

 

 

علیرضا گودرزیان رییس شعبه طالب آملی آمل:

لزوم معرفی مزایای رقابتی بانک مسکن به مشتریان

شعبه طالب آملی آمل یکی از شعب موفق مدیریت مازندران بوده که با تلاش  پیگیر رییس و کارکنان توانست در یازدهمین دوره مجمع ارزیابی عملکرد رتبه 47 کشور را کسب نماید و عملکرد درخشانی از خود به جای بگذارد .علیرضا گودرزیان رییس این شعبه توانست با هدایت مناسب کارکنان، نتایج مناسبی از این همدلی را به دست بیاورد.

 گودرزیان  با اشاره به دلایل موفقیت این شعبه در سال جاری  گفت: کسب هر موفقیتی نتیجه یک برنامه ریزی مدون و نظارت و پیگیری است. در سال جاری با مشارکت و همفکری و تلاش یکپارچه کلیه همکاران و حمایت و پیگیری مدیریت استان در جهت شناسایی بازارهای هدف و مراجعه حضوری به سازمانها و شرکتها و معرفی مزایای انواع حسابهای بانک و همچنین بازاریابی داخلی شعبه توانستیم ضمن تحقق اهداف تعیین شده به این موفقیت دست یابیم.

رییس شعبه طالب آملی در خصوص راهکارهایی که می تواند باعث موفقیت هر شعبه ای شود، عنوان کرد: برای اینکه بتوانیم حضوری فعال تر در بازارهای رقابتی کنونی داشته باشیم و سایر رقبا از ما سبقت نگیرند لازم است ضمن رفع موانع و مشکلات سیستمی و کاهش سامانه های موجود و یکپارچه کردن عملیات روزانه بانک و تسریع در ارایه خدمات مطلوبتر و شایسته موجبات رضایت مندی مشتریان و عملی کردن انتظارات و جذب مشتریان جدید و خصوصا حفظ و نگهداری مشتریان قدیمی را فراهم آوریم چرا که حفظ موفقیت از کسب آن سخت تر است و از طرفی بتوانیم از تمام مزایای رقابتی بانک که ناشناخته باقی مانده به نحو مطلوب استفاده و بر تقویت حسابهای صفر درصدی و جذب منابع ارزان قیمت به ویژه حساب جاری و ارایه خدمات کارمزد محور کوشا باشیم.

گودرزیان با اشاره به تحقق هدف 122درصدی جذب منابع درسال جاری و تاکید بر نقش موثر کارکنان در کسب موفقیت شعبه طالب آملی اظهار نمود: به طور حتم همکاری و همدلی تمامی کارکنان شعبه در موفقیت و جذب منابع بسیار موثر و ارزنده بوده و این موفقیت از تلاش جمعی و یکپارچه تمام کارکنان متعهد و متعصب شعبه حاصل شده که قابل تقدیر و ستایش است به همین دلیل بر خود لازم می دانم از تلاش صمیمانه آنها تشکر و قدردانی کنم. این عملکرد خوب پرسنل شعبه است که مشتریان را نسبت به بانک وفادار و متعهد می کند .

 

 
 

سید جواد حسینی پور رییس شعبه مرکزی بابلسر:

 

منابع انسانی کارآمد و با انگیزه مهمترین بخش راهبردی و موفقیت شعبه و بانک محسوب می شود.


شعبه مرکزی بابلسر با تلاش و پشتکار رییس و کارکنانش موفق شد تاعملکرد مناسبی از خود به نمایش بگذارد و همین عامل باعث ارتقای درجه شعبه در سال جاری و کسب رتبه 94 در یازدهمین دوره ارزیابی عملکرد منتهی به  شهریور ماه 98 شده است.

سید جواد حسینی پور رییس شعبه مرکزی بابلسر در خصوص عوامل موفقیت شعبه اظهار نمود:

روابط عمومی‌قوی و برخورد مناسب پرسنل شعبه با مشتریان، تغییر روش اجرای کار درشعبه،‌ایجاد تناسب در جذب منابع و مصارف و همچنین موقعیتی که شعبه دارد دارای پتانسیل بالا جهت جذب سپرده‌ها و همچنین مشتریان اعتباری را دارد لذا‌ یکی از دلایل مهم‌این موفقیت را حفظ مشتریان ارزنده از طریق ارایه خدمات بانکی اعم از جاری و اعطای تسهیلات در کمترین زمان ممکن و تعامل با آنها و جلب اعتماد آنها به سیستم بانک تجارت می‌‌دانم.

حسینی پور با اشاره به تحقق هدف 319درصدی جذب منابع درسال جاری در خصوص راهکارهای افزایش منابع شعب اظهار نمود: برای پیشبرد اهداف شعبه توسط همکاران تکریم همه  مشتریان و جذب منابع  به صورتی که بیشترین توان خود را صرف این امور کنند و تماس مداوم با مشتریان ارزنده و ویژه به جهت تسریع به موقع در انجام امور آنان به نحوی که به محض ورود این قبیل مشتریان باید جویای انجام کار و مشکلات آنها باشند‌.

ایشان افزود:اولین و مهمترین موضوع در جذب منابع و موفقیت در این بخش را نقش منابع انسانی دانست که به عنوان مهمترین بخش راهبردی هر شعبه و بلکه بانک محسوب می شود و با توجه به نقش بسیار ارزنده و تاثیرگذار آن ، توفیقات شعبه را وجود منابع انسانی کارآمد ، اثرگذار ، خلاق و باانگیزه برشمرد.

رییس شعبه مرکزی بابلسر در خصوص نقش کارکنان اظهار نمود: در جلسات متعدد نظم و انضباط،‌ایجاد محیطی شاد، رعایت ادب، استفاده از فرصتها و ارتقا سطح آگهی از طریق آموزش مورد بررسی قرار می‌گیرد و همچنین‌ بر‌این باور هستم که اگر پرسنل با روحیه شاد و امنیت فکری کار را شروع کنند به طور مسلم تا ساعت اداری بهترین راندمان کاری را خواهد داشت‌.

آخرین بروزرسانی 1398/10/25