تازه های اخبار تازه های اخبار

گفتگو با روسای شعب موفق مدیریت شعب استان مازندران در دهمین دوره ارزیابی عملکرد منتهی به اسفند ماه 1397

در دهمین دوره ارزیابی عملکرد مدیرتها و شعب منتهی به اسفندماه 1397، مدیریت شعب استان مازندران توانست با حضور ثابت خود در جایگاه سبز در طول ده دوره، رتبه اول مدیریتهای هم درجه ، رتبه دوم کل کشور و رتبه اول معدل ارزیابی عملکرد ده دوره را از آن خود نماید که این افتخار نتایج پرباری را به همراه داشته است ازجمله می توان به حضور 39 شعبه(74درصد) در جایگاه سبز، کسب افتخار دو شعبه از بیست شعبه برتر کشور،افتخارحضور شش شعبه رویان،چمستان،نواب بابل،شهید هاشمی نژاد بهشهر،نور و عباس آباد در بین یکصد شعبه برتر کشورو کسب رتبه اول حوزه غرب استان در بین 16حوزه کل کشور ،اشاره نمود.

گفتگو با روسای شعب موفق مدیریت شعب استان مازندران در دهمین دوره ارزیابی عملکرد منتهی به اسفند ماه 1397

در دهمین دوره ارزیابی عملکرد مدیرتها و شعب منتهی به اسفندماه 1397،  مدیریت شعب استان مازندران توانست با حضور ثابت خود در جایگاه سبز در طول  ده  دوره، رتبه اول مدیریتهای هم درجه ، رتبه دوم  کل کشور و رتبه اول معدل ارزیابی عملکرد ده دوره را  از آن خود نماید که این افتخار نتایج پرباری را به همراه داشته است ازجمله می توان به حضور 39 شعبه(74درصد) در جایگاه سبز، کسب افتخار دو شعبه از بیست شعبه برتر کشور،افتخارحضور شش شعبه رویان،چمستان،نواب بابل،شهید هاشمی نژاد بهشهر،نور و عباس آباد در بین یکصد شعبه برتر کشورو کسب رتبه اول حوزه غرب استان در بین 16حوزه کل کشور ،اشاره نمود.

بر همین اساس گفتگویی با سه شعبه موفق استان ،شهید هاشمی نژاد بهشهر (رتبه 36 کشور)،شعبه نور(رتبه 52 کشور) و شعبه عباس آباد(رتبه 84 کشور) داشته ایم تا از نزدیک با علل و دلایل موفقیت ایشان آشنا شویم.

 

 

حسین اسفندیار رییس شعبه نور:

نیروی انسانی کارآمد،و دلسوز عامل موفقیت شعبه

 اسفندیار در خصوص عوامل موفقیت شعب در سال جاری اظهار کرد: جلب اعتماد و رضایت مشتریان و مدیریت مشارکتی و هدفمند از جمله عوامل موثر در موفقیت شعبه به شمار می رود که در کنار آن می توان به عواملی همچون ایجاد فضای صمیمی همراه با همدلی وهمسو با اهداف و سیاستهای بانک، آگاهی از بخشنامه ها و دستورالعملها ونیروی انسانی مجرب و کارآمد به منظور پاسخگویی موثر و سریع اشاره نمود.

اسفندیاردر خصوص راهکارهای شعبه برای افزایش منابع در سال جاری نیز عنوان کرد: یکی از بهترین راهکارها بازاریابی درون شعبه ای است که برای کارکنان هدفگذاری شد و عملکرد آنان به صورت هفتگی و ماهیانه از نظر جذب منابع و کاهش مطالبات و سایر بخشها مورد بررسی واقع می شد به گونه ای که هر همکار با توجه به به پارامترهای فوق می توانست سهم بیشتری از اضافه کار ماهیانه و پاداشهای دوره را برخوردار شود. دومین راهکار در جذب منابع با تکیه بر اصل تکریم مشتریان و با برنامه ریزی و تعیین هدف درون شعبه ای و پیگیری و همت و تلاش تمامی کارکنان و بازاریابی با حفظ مشتریان قدیمی و معرفی کامل محصولات بانک برای مشتریان جدید، نه تنها موجب حفظ منابع خواهد گردید بلکه موجبات افزایش منابع  رانیز به دنبال خواهد داشت.

اسفندیار در خصوص نقش کارکنان گفت: مهمترین عامل موفقیت یک سازمان عشق و تعصب کارکنان آن نسبت به سازمان می‌باشد و توجه به جایگاه آنان و ایجاد انگیزه با حس فضای صمیمی موجب بوجود آمدن عشق و علاقه به کار و‌ایجاد پشتکار و دلگرمی‌در همکاران می گردد که در نهایت پیشبرد اهداف شعبه و بانک را به دنبال خواهد داشت.

همچنین ایجاد انگیزه با اهرم پاداش و اضافه کار به صورت دوره ای و تشویق کارکنان در حوزه جذب منابع و وصول مطالبات و بخشهای دیگر بیشترین بازدهی را برای موفقیت شعب خواهد داشت. 

 

 

 

یوسف قلندری رییس شعبه شهید هاشمی نژاد بهشهر:

نقش پررنگ کارکنان در موفقیت شعبه

رییس شعبه شهید هاشمی نژاد در خصوص علل موفقیت این شعبه اظهار کرد: برنامه ریزی وپیگیری و همدلی همکاران در خدمت رسانی به مشتریان را می توان سه اصل برای موفقیت این شعبه در سال جاری نام برد0همچنین نقش تکریم ارباب رجوع و ارایه خدمات با سرعت ودقت ومورد نیاز مشتری وانتقال اطلاعات شفاف درخصوص سبد محصولات بانک را میتوان از راه کارهای افزایش منابع در سال جاری دانست0

رییس شعبه شهید هاشمی نژاد بهشهر ادامه داد: که جلسات بخشنامه خوانی بهترین زمان برای بررسی  عملکرد شعبه می باشد چون دراین جلسات نقاط ضعف شعبه با همکاران مطرح و پیشنهادهایی هم برای پیشرفت شعبه ارایه می شود0

قلندری در خصوص بازاریابی و جذب منابع اظهار نمود: یکی از علل موفقیت شعبه نگاه بازاریابی به بخشنامه ها وارایه مزایای انواع حساب بانک مسکن به مشتریان با توجه به نیاز مشتری می باشد0اگر بتوانیم مزایای خدمات بانک را به صورت صحیح توضیح دهیم در جذب مشتری قدم موثری برداشته ایم، البته نباید از بازاریابی بیرون شعبه در جهت کشف بازارهای جدید غافل باشیم0

قلندری با تاکید بر نقش کارکنان واینکه موفقیت شعبه در گرو مشارکت همه کارکنان شعبه بوده ،گفت :استفاده از توانایی همکاران وپرهیز از حواشی و تمرکز بر اهداف بانک وتلاش گروهی نقش بسزایی در موفقیت شعبه خواهد داشت. 

 

 
 

 

 

سید هاشم مطهری رییس شعبه عباس آباد:

تکریم مشتریان و تعامل با آنان


 

مطهری در خصوص علل موفقیت این شعبه اظهار کرد : در ابتدای هر سال با جلسه ای که با همکاران برگزاری می کنیم ضمن تشریح سیاست ها و هدف های کلی بانک ، راهکارهای دستیابی به آن هدفها  را نیز مشخص می کنیم و تمام سعی و تلاش خود را برای اجرایی شدن آن به کار می گیریم . ضمناً با برگزاری جلسات هفتگی و ماهانه ، نسبت به بررسی نتایج کسب شده گذشته اقدام و بر نقاط قوت تاکید و نسبت به رفع موانع موجود نیز اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار می دهیم . البته سعی شده محیط شعبه برای پرسنل ، محیطی امن و آرام در کمال صمیمیت و احترام متقابل باشد و ضمناً با تفهیم پرسنل مبنی بر اثرگذاری و سهیم بودن ایشان در موفقیت شعبه سعی شده نگاهی همگانی مبنی بر تکامل و رشد در شعبه ایجاد گردد.

مطهری اولین و مهمترین موضوع در جذب منابع و موفقیت در این بخش را نقش منابع انسانی دانست که به عنوان مهمترین بخش راهبردی هر شعبه و بلکه بانک محسوب می شود و با توجه به نقش بسیار ارزنده و تاثیرگذار آن ، توفیقات هر شعبه را وجود منابع انسانی کارآمد ، اثرگذار ، خلاق و باانگیزه برشمرد و در ادامه گفت که من همیشه سعی کرده ام همکاران در شعبه احساس امنیت و آرامش داشته باشند که در این صورت میزان علاقه مندی و دلسوزی آنها به کارشان نیز افزایش پیدا می کند.

رییس شعبه عباس آباد در خصوص راهکارهای افزایش منابع شعبه برای سال جاری نیز گفت : یکی از عوامل و به نوعی برگ برنده هر شعبه در جذب منابع ، شناسایی مشتریان هدف و تمرکز به جذب آنها می باشد.

رفتار خوب و احترام آمیز با مشتری ، از اساسی ترین عامل در جذب و نگهداشت مشتریان محسوب شده ، فلذا با توجه به اینکه بالاترین انتظاری که مشتری از بانک دارد ، برخورد مناسب ، مودبانه و البته مهربانانه بوده ، این موضوع مهم و راهبردی نیز در جلسات هفتگی و ماهانه مورد تاکید قرار گرفته تا همکاران شعبه ضمن رعایت صحت در عملیات ، نسبت به سرویس دهی مطلوب ، دوری از اطاله مراحل اجرای عملیات و کاهش فرایندها در خدمات رسانی اقدام نمایند.

مطهری از دیگر عوامل مهم در جذب مشتریان را ارتباط مستمر و عاطفی با مشتریان جدید و قدیم و تقویت ارتباط مسیولین و کارکنان با افراد جامعه و دعوت از آنان برای حضور در شعبه و حضور مسیولین و کارکنان در مراسم ترحیم بستگان درجه یک مشتریان خاص از طرف شعبه ، گوش کردن به صحبت های این دسته از مشتریان و رفع مشکلات آنان و همچنین تسهیل در روند پرداخت تسهیلات ، بازاریابی در سالن مشتریان شعبه دانست.

آخرین بروزرسانی 1398/4/13