تازه های اخبار تازه های اخبار

مصاحبه با آقای حمید مهدی زاده رییس حوزه غرب استان مازندران

حوزه غرب مازندران در دهمین دوره ارزیابی عملکرد توانست رتبه اول کشور را دربین 16 حوزه کسب نماید.بر همین اساس گفتگویی با رییس محترم حوزه انجام داده ایم.

حوزه غرب استان مازندران

  1. ضمن تبریک به جنابعالی برای کسب رتبه برتر در ارزیابی عملکرد   سال جاری به عنوان اولین سوال درخصوص حوزه تحت امر خود از لحاظ تعداد شعب و درجه بندی آن ها ، وضعیت آن ها ، منطقه جغرافیایی و ... ) توضیحاتی ارایه بفرمایید؟

- حوزه غرب استان مازندران  در تاریخ سوم خرداد1396 با تعداد13 شعبه با مرکزیت شهرستان تنکابن آغاز بکار نمود ؛از 13 شعبه موجود  سه شعبه درجه 2الف،دو شعبه درجه2 ب، دو شعبه درجه 3 و شش شعبه درجه 4 در حال فعالیت می باشند که طی این مدت 7 شعبه موفق به ارتقا درجه شده اند. شعب مذکور به لحاظ جغرافیایی در نوار ساحلی غرب مازندران استقرار داشته که اقتصاد منطقه عمدتاً ناشی از صنعت توریسم برپایه گردشگران داخلی در ایام تعطیلات نوروزی و تابستان می باشد.

  1. از چه زمانی عهده دار مسوولیت این حوزه شدید و در طول این مدت زمان چه تغییراتی از لحاظ رشد منابع، وصول مطالبات و ... داشته اید؟

از بدو تاسیس حوزه(03/03/1396) تاکنون مسیولیت حوزه را برعهده دارم وطی این مدت منابع حوزه از 3974میلیاردریال به 7344 میلیاردریال افزایش یافته که در حدود 85 درصد رشد داشته است که تا این لحظه(خرداد98) 165 درصد از اهداف سالانه خود را نیز محقق نموده است،

 در بخش وصول مطالبات غیر جاری عقود مبادله ای در سال1397 مجموعاً در تمامی سرفصلها نسبت به ابتدای سال با کاهش در حدود 6 درصدی مواجه ایم و 9 شعبه از 13 شعبه نسبت به ابتدای سال رشد منفی دارند در بخش عقود مشارکتی با توجه به سررسید عمده پروژه های نیمه تمام و راکد مسکن مهر و عدم تمدید قراردادها،  286 میلیارد ریال رشد داشته ایم .

  1. در هر یک از  شاخص های اصلی ارزیابی عملکرد   سال جاری از نظر آماری چه عملکرد و رتبه ای را کسب کردید ؟

کسب دو دوره متوالی  رتبه اول در ارزیابی عملکرد نشان از ثبات عملکرد شعب حوزه بوده که بدینوسیله از کلیه همکارانم در شعب تحت پوشش تقدیر و تشکر می کنم
 ذر ارزیابی عملکرد سال 1397 درحوزه منابع 96 درصد ، در حوزه مصارف وتعهدات 82 درصد، درحوزه وصول مطالبات غیر جاری 66درصد ، در حوزه مالی 89درصد ،درحوزه بانکداری الکترونیک 73  درصد و درحوزه اعمال مدیریت  73درصد  و در حوزه متمم وصول مطالبات 52 درصد تحقق هدف داشته ایم که مجموعاً رتبه اول در بین 16 حوزه کشور را کسب نمودیم ؛ ضمناً 2شعبه رویان و چمستان موفق به کسب رتبه هشتم  ویازدهم رتبه بندی شعب کشور نیز شده اند  و 4 شعبه از 13 شعبه حوزه جزو 100 شعبه برتر کشور شدند. مجموعاً 100 درصد شعب حوزه در منطقه سبز عملکردی قرارگرفتند. ضمناً در 4 دوره حضور در ارزیابی عملکرد همواره در جایگاه سبز عملکردی قرار گرفتیم .

  1.  راهبردها و استراتژی های شما برای کسب موفقیت در شاخص های ارزیابی عملکرد چه بوده ؟ ( در صورت امکان مختصر توضیح دهید )

حوزه در سایه الطاف الهی و راهنماییها و رهبری مدیر محترم شعب استان و همکاران دوایر مختلف مدیریت و همچنین تلاش های ارزنده ومستمر روسا و همکاران شعب توانستیم توفیق نسبتاً خوبی در شاخص های ارزیابی عملکرد داشته باشیم لذا حوزه ضمن پیگیری و رصد آمار فعالیتهای شعب و هم جهت کردن فعالیتها با اهداف ابلاغی ایفای نقش نموده است .

  1. نقش نیروی انسانی در تحقق اهداف را چگونه ارزیابی می کنید و در این خصوص شما چه راهکارهای مدیریتی و انگیزشی انجام داده اید؟

سرمایه انسانی نقش اساسی ومحوری در انجام فعالیتها و عملکرد در سازمان خواهند داشت براین اساس چنانچه فعل خواستن در شعب خصوصاً از ناحیه روسای محترم شعب خوب صرف شود و به تبع آن همکاران محترم نیز یکدل و یک صدا  ومنسجم وهم جهت با روسای شعب به فعالیت بپردازند ، توفیقات می تواند مستمر وهمیشگی باشد.

  1. برای تداوم این موفقیت ها و همچنین رفع موانع و مشکلات عدم تحقق اهداف در برخی شاخص ها چه  طرح ها و ایده هایی در برنامه های آتی مدیریتی خود دارید ؟

در ارزیابی عملکرد و تحقق اهداف اگر هر شعبه ای اولاً بداند در کجا قراردارد ثانیاً بداند به کجا می خواهد برود ثالثاً در فواصل زمانی از دوره فعالیت بداند که چه مقدار از راه رفته و آیا درست رفته یا خطا( داشبورد) و فوراً میزان شتاب و انحراف خود را بررسی نماید تا در موعد مقرر به اهداف ابلاغی برسد توفیقات حاصل خواهد شد؛ لذا این حوزه با تبیین این موضوع به شعب عمدتاً مشکل خاصی نداشته است .

  1. نقش ارزیابی عملکرد بر نحوه فعالیت مدیریت ها را چگونه ارزیابی می کنید و بفرمایید چه پیشنهاداتی برای بهتر انجام شدن ارزیابی عملکرد در بانک مسکن از لحاظ تغییر در نوع شاخص ها،‌ وزن دهی آنها و ... دارید ؟

همانطوریکه می دانیم  اجرا و عملکرد بدون اندازه گیری و سنجش فاقد ارزش می باشد لذا با توجه به استرات‍‍‍ژیها و تعیین اهداف ، عملکردها و اندازه گیری معنا پیدا خواهد کرد و توفیقات و انحرافات ظاهر خواهد شد ، لذا اساساً ارزیابی عملکرد در بهبود فعالیتها و رسالت سازمانی نقش مهمی را ایفا می نماید ، با توجه به تجربه چندین ساله استقرار ارزیابی عملکرد در بانک مسکن و وانجام اصلاحات و تعدیلات صورت گرفته تقریباً به نقطه خوبی رسیده که لازم است با توجه به پویایی و تغییرات در استراتژیهای  و اهداف کلان بانک ، در مقاطع زمانی مختلف اصلاحات لازم صورت پذیرد.

 

آخرین بروزرسانی 1398/4/13