تازه های اخبار تازه های اخبار

"همایش رابطان بازاریابی شعب مازندران با حضور رییس اداره کل بازاریابی در مجتمع پردیس دریاکنار برگزار شد"

همایش رابطان بازاریابی استان با هدف آموزش ، تبادل افکار و تجربیات بازاریابی و حرکت در مسیر سیاستهای ابلاغی بانک با حضورعلی کشاورز رییس اداره کل بازاریابی ، مصطفی تقوی مدیر شعب استان مازندران ، معاونین مدیریت ، برخی رؤسای شعب و رابطان بازاریابی استان در مجتمع فرهنگی ، آموزشی پردیس دریاکنار برگزار شد .

مصطفی تقوی مدیر شعب استان ضمن عرض خوشامد  به حضور رییس اداره کل بازاریابی رؤسای شعب حاضر و رابطان بازاریابی53 شعبه استان در بخشی از سخنان خود خاطر نشان کرد : با افزایش رقابت بانکها به منظور افزایش سهم بازار ، لزوماً به کارگیری تمام امکانات بانک جهت دستیابی به بازارهای جدید و حفظ مشتریان ضروری است و در این خصوص تربیت نیروهای متخصص و متبحر و بازاریاب شرط موفقیت در بازاریابی است .

مدیر شعب استان مازندران با اشاره به آمار عملکرد و گزارش اجمالی از عملکرد مدیریت در استان اظهار نمود : 728شعبه در شبکه بانکی استان فعال بوده و  بانک مسکن با 53شعبه حدود2/7 درصد شعب شبکه بانکی استان را به خود اختصاص داده و از این منظر رتبه هشتم را داراست و از لحاظ تعداد پرسنل با 519نفر از مجموع 6962 پرسنل شبکه بانکی استان سهم 4/7 درصدی را داشته که بازهم رتبه هشت استان را دراین بخش داراست.

مدیر شعب مازندران با اشاره منابع و مصارف پولی استان ادامه داد:سهم بانک مسکن از مجموع 375هزارمیلیاردی منابع پولی نزد 14بانک عضو شورای هماهنگی بانکهای استان، 1/9  درصد بوده و رتبه پنجم راداراست .

تقوی با بیان اینکه  مدیریت مازندران در مجامع ارزیابی عملکرد گذشته توفیقات زیادی را کسب نموده، خاطر نشان نمود: مدیریت مازندران از جمله مدیریتی بوده که در ده دوره متوالی ارزیابی عملکرد توانسته جایگاه سبز را اختیار نماید و در ارزیابی عملکرد منتهی به اسفند 97 رتبه دوم کشور را کسب نموده و در بین ده شعبه برتر کشور یک شعبه و از یکصد شعبه برتر کشور  شش شعبه مربوط به مدیریت مازندران بوده است و 39شعبه(74درصد)  از 53شعبه استان دارای جایگاه سبز بوده است که ازلحاظ فراوانی تعداد شعب منطقه سبز مدیریت مازندران رتبه چهارم کشور را کسب نمود.

 

تقوی با اشاره به بازارهای هدف ، صنایع مرتبط با بخش مسکن را اولین بازار هدف مدنظر بانک اعلام کرد : سیاست فعلی بانک بر این است که در بخش مسکن و صنایع مرتبط با آن فعالیت نماید و در این مسیر داشتن نقشه راه بازاریابی ضروری بوده تا با برنامه ریزی دقیق از همه ظرفیتهای موجود استفاده کرد .

مدیر شعب مازندران با بیان اینکه ابلاغ رابطان بازاریابی شعب با حضور رییس اداره کل بازاریابی به ایشان اهدای می شود نشان از حساسیت و اهمیت موضوع بوده و افزود: فلسفه کار بانک،  فلسفه ای عجین شده با مقوله بازار یابی بوده و بازارشناسی، بازاریابی و بازار داری مسایلی هستند که در بانک توجه به آن امری اجتناب ناپذیر است .

تقوی با بیان اینکه در این همایش آموزشی، همکاران مستعد در حوزه بازاریابی و بهترین فعالان بازاریابی استان حضور داشتند افزود : با ابلاغ احکام، هر شعبه یک رابط بازاریابی داشته که باید همگام با برنامه های کمیته بازاریابی مدیریت و تحت سرپرستی رییس شعبه در جهت ارتباط سازنده با مشتریان و البته با اشراف و تسلط بر بخشنامه ها و دستورالعملهای بانک حرکت نمایند.

ایشان در خصوص حضور رییس اداره کل بازاریابی به عنوان سخنران و مدرس این همایش آموزشی اظهار نمود : هدف مجموعه مدیریت مازندران از انتخاب سخنران و مدرس از بدنه بانک این بوده است که  رییس اداره کل بازاریابی هم اطلاعات کافی در مباحث آکادمیک در حوزه بازاریابی داشته  و هم در حوزه اجرا و عملیاتی کاملا با این مسایل آشنا بوده ،از اینرو تمامی مسایل مطرح شده در این همایش آموزشی مرتبط با حوزه بانکی بوده است و در تعریفی جامع می توان گفت  در این همایش آموزشی حوزه اجرایی عملیاتی با حوزه آکادمیک عجین گردید.

تقوی ادامه داد : به جهت اهمیت و حساسیت بحث آموزش در مدیریت مازندران سعی شده در همه سطوح خدمتی این دوره های تخصصی برگزار شود و در تکالیف آموزشی بانک که به صورت سالانه با عناوین مختلف ابلاغ می شود مباحث مرتبط با حوزه تکریم ارباب رجوع ، ارتباطات موثر، روانشناسی برخورد با مشتری و مباحثی که مرتبط با حوزه بازاریابی است پررنگتر از سایر دوره های آموزشی دیده شده و در  این تکالیف ابلاغی بر آن تاکید شده است.

مدیر شعب مازندران در پایان سخنانش اظهار نمود : تمام موفقیتهای مدیریت را تاکنون مدیون تلاش و همدلی محموعه  همکارانمان در ستاد مدیریت وشعب می دانیم و امیدواریم با تلاش و همت فراگیر شاهد ارتقا و تکرار موفقیتهای حاصله باشیم.

 

علی کشاورز رییس اداره کل بازاریابی که در همایش آموزشی رابطان بازاریابی شعب مازندران به عنوان مدرس وسخنران همایش حضور داشت در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه اساس هر کسب و کاری مشتری بوده ،خاطر نشان کرد: با این تعریف برای پیشرفت و موفقیت در هر فعالیتی باید بدانیم که چگونه می توانیم با مشتری  ارتباط برقرار کنیم.

کشاورز ادامه داد : اگر اساس کار را بازاریابی داخلی بدانیم و همکارانمان  در شعب نتوانند با مشتریان ارتباط خوب ، موثر و کارا بگیرند به هیچ عنوان نمی توانیم به نتیجه مطلوب دست یابیم.

کشاورز با بیان اینکه مدیریت شعب مازندران در طی ده دوره متوالی ارزیابیهای انجام شده رتبه های بسیار خوبی را به خود اختصاص داده است گفت : این موفقیتها مدیون راهبری مشفقانه بوده که توانسته با مدیریت  و درایت مجموعه ای هماهنگ را به سمت موفقیتها هدایت نماید.

رییس اداره بازاریابی در بخشی از سخنان خود خاطرنشان کرد : سنجش تمام جنبه های مثبت و منفی بازار و رصد دایمی آن ، تصمیم گیری صحیح و سریع در این زمینه و هدف گذاری و پیش بینی آینده بازار از ملزومات یک بازاریاب موفق است .

کشاورز با اشاره به اهمیت شناسایی ظرفیتهای موجود در شعب ادامه داد : هر شعبه باید رقبای خود را بشناسد و در زمینه جذب منابع و مشتری اطلاع کافی داشته باشد تا با برنامه ریزی و تعیین اهداف بلند مدت بتواند در راستای افزایش منابع و جذب مشتریان تلاش نماید و در این خصوص رؤسای شعب و رابطان بازاریابی نباید خود را محدود به درون شعبه نمایند، بلکه با شناسایی سایر فرصتها و منابع بالقوه در صدد جذب منابع برآیند .

رییس اداره کل بازاریابی افزود : از تمامی رابطان حوزه بازاریابی انتظار می رود به عنوان پیشروان تجهیز منابع با رصد کردن مشتریان کلیدی و تاثیرگذار و تعامل شایسته و مؤثر آنها نسبت به جذب منابع و افزایش سهم بازار تلاش نمایند .

رییس اداره کل بازاریابی در خصوص روانشناسی ارتباطات، مشتری مداری و مدیریت ارتباط با مشتریان توضیحات جامع و کافی را ارایه نمودند .

شایان ذکر است در این همایش با حضور رییس اداره کل بازاریابی بانک ،احکام ابلاغ 53 رابط بازاریابی شعب استان به ایشان اهدای شد.

آخرین بروزرسانی 1398/4/30